Zbiórka Powrót do marzeń o podróżowaniu - miniaturka zdjęcia

Powrót do marzeń o podróżowaniu

Kuba Paszowski - awatar

Kuba Paszowski

Organizator zbiórki

Witajcie !

W zeszłym roku wraz z Moją Dziewczyną wpadliśmy na pomysł podróży po Europie Zachodniej.

Nasze plany obejmowały takie kraje jak Niemcy, Belgia, Holandia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Włochy, Austria, Czechy oraz nasza piękna Polska.

Łącznie ponad 11 tysięcy kilometrów. Plany, bo zdarzenia losowe okazały się dla nas trochę zaskakujące i okrutniejsze.

Próbowaliśmy namówić naszych znajomych, aby udali się w tą podróż z nami. Udało się. Mieliśmy ruszyć w tą podróż w 4 osoby.

Do wyjazdu było jeszcze 6 mięsięcy, także każdy z nas poszedł do pracy, aby zarobić na nasze wpólne marzenie. Podczas planowania doszliśmy do wniosku, że musimy kupić samochód.

Nissan Primera miał okazać się naszym dobrem jeżdzącym. Kupiłem go w tajemnicy przed moją dziewczyną, która opuściła mnie na dwa miesiące wyjeżdżając do pracy w sezonie letnim nad morze.

Dowiedziała się o tym parę dni przed wyjazdem, ale byliśmy szczęśliwi. Nasze marzenia o podróżowaniu były w końcu tak realne i tak bliskie.

Wyjechaliśmy bawiąc się przy tym cudownie. Zwiedziliśmy wybrane przez nas miasta w Niemczech, Holandii, Belgii i Francji. Dojechaliśmy do naszej ukochanej Hiszpanii. Tam zaczęły się problemy.

Nasze auto w końcu zepsuło się na północu Hiszpanii, na autostradzie A8 prowadzącej do Gijon. Tuż za zjazdem do okolicznej miejscowości o nazwie San Vicente de la Barquera pojawiła za nami się chmura dymu, która obejmowała całe 3 pasy autostrady.

Po nie udanej próbie skontaktowania się z naszym ubezpieczycielem, pojawiła się przy nas Policja Autostradowa, która pomogła nam znaleźć lawetę do sąsiedniego miasteczka. Niestety nasze ubezpieczenie nie pokrywało takich szkód, które stały się w naszym aucie.

Po kilku dniach próby dogadania się z Hiszpanami, którzy naprawdę słabo mówią po angielsku dowiedzieliśmy się, że nasze auto jest tak zniszczone, że koszty naprawy to ok. 5 tyś Euro, mogliśmy też wynając polską firmę, która przyjechała by z lawetą po samochód i zabrała go do polski. Jednak i ten koszt przewyższał nasze możliwości( 5 tyś zł plus ok. 4 tyś zł naprawy w polsce).

Po namowach warsztatu w Hiszpanii postanowiliśmy zostawić samochód w słonecznej Cantabrii. Dostaliśmy wszystkie dokumenty potwierdzające, że auto zostało zniszczone i wyrejestrowane z ruchu drogowego (odpowiednik polskiego złomu).

Jednak powiedzieli nam że auto jest warte mniej niż podróż na ich "złom". Oprócz dokumentów nie dostałem od nich ani jednego Euro. Na campingu na którym spaliśmy sprzedaliśmy z niego parę drobnych sprzętów, podnośnik, żarówki itp. Uzyskałem z tego ok 20 Euro.

Poszliśmy do miasta i kupilismy za to torbę podróżna dorzucając kolejne 10 euro. Dosłownie wymieniliśmy auto na torbę.

Tak straciłem ponad 13 tysięcy złotych.

Nie mając auta, jednak musieliśmy jeszcze jakoś wrócić do domu. Zmęczeni, sfurstrowani i źli. Za ostatnie pieniądze które nam pozostały kupiliśmy bilety lotnicze. Z barcelony do Gdańska. Musieliśmy jakoś przetransportować się z północy Hiszpanii do Barcelony a dalej już samolotem do Polski. Jednak nawet to nie obyło się u nas z problemami. Mieliśmy wylądować w Gdańsku. Wylądowaliśmy w Warszawie z powodu mgły. Nie wylądował tylko nasz samolot na 6 lądujących o podobnej porze.

Nie dawno udało mi się spłacić mój dług za to auto. Tak, wziąłem na niego kredyt.

Teraz wpadłem na nowy stary pomysł. Może jednak uda nam się ukończyć naszą podróż. A w sumie to zacząć ją od nowa licząc na lepszy finał.

Chciałbym Was prosić o pomoc w zebraniu kwoty na kolejny samochód i naszą podróż. Obiecuję każdemu kartkę z dowolnego odwiedzanego regionu dla chętnych.

Kuba Paszowski - awatar

Kuba Paszowski

Organizator zbiórki

Wpłaty - 2

Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca

Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas

Jak to działa?

Stwórz zbiórkę

Podaj kwotę, uzupełnij opis, gotowe!

Udostępnij

Zapraszaj do wsparcia zbiórki.

Zbierz pieniądze

Wykorzystaj najlepsze narzędzie w sieci.

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej