Jak crowdfunding może pomóc rozwinąć twój pomysł na biznes?

Joanna
19 czerwca 2024
Wpis Jak crowdfunding może pomóc rozwinąć twój pomysł na biznes? - miniaturka zdjęcia


Crowdfunding to potężne narzędzie, które może znacząco wpłynąć na rozwój własnego przedsięwzięcia. Niezależnie od tego, czy dopiero masz pomysł i chcesz rozpocząć działalność, czy już jesteś przedsiębiorcą i potrzebujesz pozyskać finansowanie, crowdfunding może być idealnym wsparciem do realizacji twoich biznesowych planów i pomysłów.

Crowdfunding w Polsce – co to jest i jak działa?

Crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, jest w Polsce jedną z najdynamiczniej rozwijających się form pozyskiwania środków finansowych. Od  2000 roku, kiedy to powstał pierwszy portal crowdfundingowy na świecie poświęcony tylko artystom, ta forma zbierania funduszy przekształciła się i rozwinęła, pozwalając na wsparcie bardzo różnorodnych działań - od projektów artystycznych, przez inwestycje w startupy z dużym potencjałem wzrostu (crowdfunding udziałowy) po wsparcie działań organizacji pozarządowych i indywidualnych potrzeb takich jak np. zbiórki na leczenie. Liczba nowych zbiórek zakładanych każdego dnia w serwisach takich jak Pomagam.pl rośnie. Rośnie również liczba darczyńców, którzy je wspierają i przyczyniają się do zebrania funduszy i zakończenia zbiórek z sukcesem. 

Dla kogo jest przeznaczony crowdfunding?

Crowdfunding jest zarówno dla osób indywidualnych, instytucji jak i dla startupów oraz przedsiębiorstw z jakąś już historią działania. Dzięki swojej elastyczności, platforma crowdfundingowa może wspierać zarówno nowopowstające przedsięwzięcie i początkujących przedsiębiorców, jak i już istniejące podmioty, które potrzebują zdobyć pieniądze na rozwój czy modernizację. Zbiórki pieniędzy za pośrednictwem platformy crowdfundingowej to doskonałe źródło finansowania dla tych, którzy szukają alternatywy dla tradycyjnych pożyczek bankowych czy dotacji.

Crowdfunding jako sposób na start biznesu

Crowdfunding jako sposób na start własnego biznesu to innowacyjne źródło finansowania, które pozwala początkującym przedsiębiorcom zdobyć pieniądze na realizację swoich pomysłów poprzez zaangażowanie szerokiej społeczności internetowej. W Polsce, platformy crowdfundingowe takie jak Pomagam.pl oferują możliwość zebrania kapitału na rozwój projektów bez konieczności zaciągania tradycyjnych pożyczek czy pozyskiwania inwestora. Kampania crowdfundingowa to forma pozyskiwania środków, która wiąże się z wieloma korzyściami, takimi jak budowanie społeczności wokół projektu. Dzięki skorzystaniu z crowdfundingu, wiele  przedsięwzięć udało się sfinansować i co warto podkreślić, sumy zebranych pieniędzy na dany projekt często przekraczają oczekiwania pomysłodawców, co świadczy o potencjale tej metody wsparcia finansowego.  

Crowdfunding przedsprzedażowy

Crowdfunding przedsprzedażowy to forma finansowania, w której wspierający wpłacają darowizny z góry na przyszłe produkty lub usługi. Jest to szczególnie korzystne dla startupów, które mogą w ten sposób sfinansować produkcję i wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów, ale także dla osób indywidualnych, które chcą zrealizować swój projekt np. wydanie książki i potrzebują środków na realizację tego przedsięwzięcia. Dzięki platformie crowdfundingowej, jaką jest Pomagam.pl, można zebrać fundusze jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, minimalizując ryzyko finansowe.

Korzyści z crowdfundingu przedsprzedażowego:

  1. Walidacja pomysłu – Crowdfunding stanowi okazję do tego, aby dowiedzieć się, czy twój projekt spotka się z zainteresowaniem. Jeśli otrzymasz duże zainteresowanie jest to sygnał, że rynek potrzebuje twojego produktu.
  2. Bezpieczeństwo finansowe – Zbieranie funduszy z góry pozwala na bezpieczne realizowanie projektu bez zaciągania pożyczek.
  3. Budowanie społeczności –  Crowdfunding pozwala na dotarcie ze swoim pomysłem i produktem do większej liczby osób. Co pozwala stworzyć bazę lojalnych klientów i zwiększa szansę na to, że twoja kampania crowdfundingowa zakończy się sukcesem . 

Kapitał na rozwój

Z platform do prowadzenia zbiórek internetowych mogą korzystać również firmy oraz osoby indywidualne, które mają już historię działania, ale potrzebują dodatkowego finansowania na rozwój. Jesteś właścicielem kawiarni? Możesz zaprosić twoich klientów do udziału w zbiórce środków na remont lokalu, co pozwoli im na polepszenie warunków i przyciągnięcie większej liczby odwiedzających.  Jako inspirację do stworzenia własnej zrzutki sprawdź historię zbiórki założonej przez Fundację Instytutu Reportażu, której prezesem jest Mariusz Szczygieł, dziennikarz, pisarz, reportażysta. W ramach prowadzonej w serwisie Pomagam.pl zrzutki na remont księgarnio-kawiarni Wrzenie Świata udało się zebrać kwotę wyższą niż oczekiwana. https://pomagam.pl/nowewrzenie

A może prowadzisz salony kosmetyczne inwestujące w innowacyjne zabiegi i potrzebujesz dodatkowych środków na ekspansję? Dzięki kampanii crowdfundingowej, masz szansę na to, aby pozyskać kapitał na rozwój działalności, angażując przy tym społeczność i budując świadomość swojej marki i przedsięwzięcia.  

Pomagam.pl to jeden z największych na świecie serwisów crowdfundingowych, który umożliwia zakładanie zbiórek osobom indywidualnym oraz NGO i zbieranie pieniędzy na finansowanie tego, co ważne. Jesteśmy platformą, która wspiera w budowaniu relacji z darczyńcami indywidualnymi i z biznesem, a także w skutecznym pozyskiwaniu środków na zrealizowanie celu zbiórki.

Załóż swoją pierwszą zbiórkę

Zbieraj pieniądze na to, czego
najbardziej potrzebujesz już dziś!

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij