Odpowiednio dobrane działania sprawią, że zbiórka ma szansę dotrzeć do znacznie większej liczby darczyńców i zebrać potrzebną kwotę. Na Pomagam.pl dostępne są narzędzia, które w tym pomogą. Znajdziesz je, wybierając przycisk "Udostępnij" na stronie swojej zbiórki.
Wystarczy kilka kliknięć, aby informacja o zbiórce pojawiła się na tablicach w mediach społecznościowych Twoich znajomych i nie tylko. Tworząc nowe posty i relacje, możesz regularnie informować o Twojej aktualnej sytuacji, kwocie, którą udało się do tej pory zebrać oraz celach, które jeszcze przed Tobą. To pozwala na budowanie zaufania i motywuje darczyńców do dalszego wsparcia.
Nie ograniczaj się tylko do jednej platformy społecznościowej. Udostępnij zbiórkę na różnych portalach – Facebooku, Instagramie i X (wcześniej Twitter), czy TikToku, aby dotrzeć do różnych grup odbiorców. To Twoja szansa na zbudowanie więzi z darczyńcami.
Klikając w niebieską ikonkę Messengera, możesz wysłać wiadomość z informacją o zbiórce do swoich znajomych. Wprowadź tam imiona i nazwiska osób, które znasz, a następnie napisz krótką wiadomość z opisem Twojej sytuacji oraz informacją na co i dlaczego zbierasz pieniądze.
Oto przykłady takich wiadomości. Możesz je oczywiście w dowolny sposób modyfikować.
Cześć. Piszę do Ciebie z wyjątkową prośbą. Choruję na _______. Moja walka z chorobą wymaga niestety bardzo dużych nakładów finansowych. Potrzebuję środków na _______. Dlatego zdecydowałam/em się uruchomić zbiórkę: link do zbiórki. Bardzo proszę Cię o wsparcie i/lub udostępnienie mojej zbiórki. Twoja pomoc ma dla mnie ogromne znaczenie. Dziękuję!
Dzień dobry. Schronisko dla zwierząt w ________ znajduje się w bardzo trudnej sytuacji. W związku z tym założyłam/em zbiórkę internetową, z której środki zostaną przekazane na pomoc zwierzakom: link do zbiórki. Bardzo proszę Cię o wsparcie i/lub udostępnienie mojej zbiórki. Dziękuję!
Kliknięcie w ikonkę maila przekieruje Cię do domyślnej aplikacji mailowej w Twoim urządzeniu. Masz w niej na pewno sporo adresów, do których możesz wysłać wiadomość. Skorzystaj z wzorów powyżej lub z treści, która generuje się automatycznie.
Cześć!
Chcę Cię prosić o obejrzenie i wsparcie tej zbiórki na Pomagam.pl: xxxx
Każda, nawet najmniejsza wpłata jest ważna i pomoże nam zebrać niezbędną kwotę! Jeśli nie możesz dokonać wpłaty, będzie cudownie, jeśli udostępnisz tę zbiórkę.
Dzięki za pomoc!
Za pomocą maila możesz również skontaktować się z mediami. Stwórz bazę adresów mailowych dziennikarzy i redakcji, które mogą zainteresować się tematem Twojej zbiórki. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie na blogu: Twoja zbiórka w mediach. Jak zainteresować dziennikarzy?
Plakat pobierze się automatycznie po kliknięciu w przycisk “Ogłoszenie”. Zawiera zarówno kod QR, jak i tradycyjny link do zbiórki oraz jej zdjęcie główne. Plakat informuje innych, gdzie i w jaki sposób mogą przekazywać swoje darowizny.
Jest świetnym narzędziem do przyciągnięcia uwagi. Umieszczaj plakaty w miejscach, gdzie spędzają czas Twoi potencjalni darczyńcy, takich jak restauracje, sklepy, urzędy itp.
Widget to mały element, który można umieścić na stronie internetowej lub w publikacjach w mediach online. Ma za zadanie pokazywać pewne informacje o zbiórce, takie jak: zdjęcie, aktualna zebrana kwota oraz cel zbiórki. Pomaga szybko zobaczyć to, co najważniejsze, bez otwierania całej strony zbiórki, a po kliknięciu przekierowuje do zbiórki.
To doskonały sposób na atrakcyjne zaprezentowanie zbiórki na stronach internetowych. Aby zamieścić widget na stronie internetowej, należy skopiować i wkleić tam kod HTML dostępny na dole okna z widgetem.
Kod QR to kod kreskowy, który zeskanowany aparatem w telefonie, pozwala przejść bezpośrednio do strony internetowej.
Wydrukuj go i umieść w widocznych miejscach na plakatach czy ulotkach. Potencjalni darczyńcy zeskanują go i od razu trafią na stronę Twojej zbiórki na Pomagam.pl. Dzięki temu każdy, kto jest zainteresowany wsparciem, może szybko i łatwo przekazać swoją darowiznę. To trochę jak kliknięcie w link, ale w przypadku kodu QR używasz aparatu telefonu do "kliknięcia".
Najprostszą formą promocji jest udostępnienie bezpośredniego linku, czyli adresu Twojej zbiórki. Kiedy w niego klikniesz, link przeniesie Cię na nową stronę internetową – w tym przypadku na stronę zbiórki. Można go wysyłać w wiadomościach, e-mailach czy umieszczać w postach w mediach społecznościowych.
W ten sposób informacja o zbiórce może rozprzestrzeniać się dalej – nie tylko wśród osób, które znasz. Wklejaj link do swojej zbiórki wszędzie, gdzie o niej wspominasz.
Promocja zbiórek, zarówno ta tradycyjna jak i internetowa, jest nieodłącznym elementem ich prowadzenia. Korzystanie z tych wszystkich rozwiązań może sprawić, że zebranie potrzebnej nam kwoty okaże się dużo łatwiejsze i zdecydowanie prostsze. Chociaż wymaga to trochę wysiłku, ostateczne efekty mogą to w zupełności wynagrodzić.
Twoja zbiórka w pigułce:
https://pomagam.pl/blog/zbiorka-w-pigulce/
Jak promować zbiórkę na Facebooku:
https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-na-facebooku/
Jak zainteresować media swoją akcją charytatywną:
https://pomagam.pl/blog/jak-nawiazac-relacje-z-mediami-lokalnymi-i-promowac-zbiorke-online
Jak promować zbiórkę offline:
https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-poza-internetem-5-pomyslow/