Kluczem do sukcesu zbiórki pieniędzy online są przykuwające wzrok i angażujące materiały oraz regularna promocja w wielu miejscach - zarówno w internecie, jak i poza nim. Sprawdź, jak przeprowadzić skuteczną akcję crowdfundingową i zbieraj pieniądze na dowolny cel z Pomagam.pl - za darmo, szybko i bezpiecznie.
Po pierwsze wybierz platformę crowdfundingową, na której możesz założyć i prowadzić zbiórkę na dowolny cel. Zdecyduj się na serwis, który cieszy się zaufaniem i dużą rozpoznawalnością, a do tego oferuje szeroki wachlarz metod płatności np. Blik Apple Pay, PayPal czy karta płatnicza oraz wiele możliwości promocji zbiórki m.in. plakat, kod QR czy widget.
Najprawdopodobniej robisz to pierwszy raz, dlatego dobierz serwis, który przeprowadzi Cię przez cały proces krok po kroku i podpowie, co się sprawdza, a w razie potrzeby daje możliwość kontaktu mailowego i telefonicznego.
Przykładem takiego serwisu jest Pomagam.pl. Tutaj organizujesz zbiórkę całkowicie za darmo (bez opłat) od momentu jej tworzenia aż po wypłatę zebranych środków. Założenie zbiórki jest proste, intuicyjne i trwa kilka chwil, a dane osobowe Twoje i osób wpłacających są bezpieczne.
A w razie potrzeby, skontaktuj się z nami mailowo: [email protected] lub telefonicznie 22 602 27 37. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 14:00 i 16:00 - 20:00.
🎥 Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
✍️ Masz więcej pytań? Sprawdź pytania i odpowiedzi: https://pomagam.pl/pytania
Zrzutkę możesz założyć zarówno dla siebie, jak i członków rodziny, przyjaciół lub organizacji pozarządowych (fundacja, stowarzyszenie) na dowolny cel m.in. leczenie, rehabilitację, rekonwalescencję po nieszczęśliwym wypadku, odbudowę domu po pożarze, wsparcie w trudnej sytuacji życiowej, inicjatywy społeczne, operację Twojego pupila (psa czy kota), pomoc humanitarną, zbiórkę na schronisko, niesienie pomocy potrzebującym czy realizację marzeń (wyjazd sportowy, wydanie albumu muzycznego, pokrycie czesnego na studiach czy podróż). Każdy cel jest ważny i warty wsparcia!
Pomagam.pl to nie tylko serwis umożliwiający każdemu prowadzenie własnej zbiórki, ale również skuteczne narzędzie fundraisingowe do prowadzenia kampanii dla NGO.
Aby założyć charytatywną zbiórkę pieniędzy, wystarczy wejść na Pomagam.pl, kliknąć przycisk "Stwórz zbiórkę - za darmo" i postępować zgodnie ze wskazówkami. Uzupełnij krótki formularz rejestracyjny (imię, nazwisko, adres mailowy i hasło), a następnie dodaj elementy zbiórki (cel, tytuł, zdjęcie, opis) oraz wybierz metodę promocji zbiórki - samodzielnie (0% prowizji) lub ze wsparciem serwisu (12% prowizji).
🎥 Sprawdź, jak stworzyć zbiórkę krok po kroku
Zbiórka pieniędzy prowadzona internecie nie wymaga zgłoszenia do urzędu czy składania specjalnego wniosku do rozpatrzenia. Nie zalicza się jej do zbiórek publicznych, które wymagają zgłoszenia i rozliczenia poprzez Portal Zbiórek. Zrzutka na Pomagam.pl to najwygodniejszy i najprostszy sposób na zbieranie funduszy.
Zrób zrzutkę już dziś ⬇️
Do stworzenia zbiórki wystarczą tylko 4 elementy: zdjęcie, opis, tytuł oraz cel (kwota). Najlepiej sprawdzają się materiały autentyczne, opowiadające konkretną historię i budzące emocje. Warto poświęcić dłuższą chwilę na ich przygotowanie, ponieważ to one mogą zdecydować o zainteresowaniu zbiórką. Aby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad w obszarze fundraisingu.
Zdjęcie zbiórki to pierwsza rzecz, którą widzą inni, dlatego jest to najważniejszy element zbiórki. To ono decyduje, czy ktoś zainteresuje się zbiórką i kliknie w nią... lub ją pominie. Wybierz zdjęcie, które:
✅ prezentuje postać z dobrze widoczną twarzą (np. portret)
✅ jest wysokiej jakości: wyraźne, dobrze oświetlone i wysokiej rozdzielczości
✅ pokazuje cel zbiórki i opisaną historią
Unikaj natomiast zdjęć drastycznych, pokazujących nagość oraz zdjęć z internetu.
Podczas wybierania zdjęcia zwróć uwagę podczas przeglądania mediów społecznościowych, jakie zdjęcia przykuwają Twój wzrok i na których zatrzymujesz się. O taki efekt właśnie chodzi! Następnie postaraj się wybrać lub wykonać podobne zdjęcie.
🎥 Jak jedno zdjęcie może odmienić Twoją zbiórkę, dowiedz się więcej:
Twoja historia może poruszyć wiele serc i zebrać wiele udostępnień i wpłat. Jak to zrobić? Opisz ją w sposób autentyczny, emocjonalny i stań się jej bohaterem, któremu inni będą kibicować i pomagać w osiągnięciu celu.
Opis powinien być prosty, zrozumiały i konkretny. Ważne, by zawierał kluczowe informacje. Aby ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy dla Ciebie 3 pytania do ujęcia w treści zbiórki:
🔵 Dla kogo/Na co zbierasz środki?
🔵 Co się stało?
🔵 Na co przeznaczysz zebrane zebrane pieniądze?
Natomiast tytuł zbiórki powinien być krótki, wzywający do działania i informować od razu, na co zbierane są fundusze. Najlepiej, gdy zawiera bezpośrednie zawołanie w stylu: Pomóż, Ratuj, Odbuduj, Zmień.
🎥 Opowiedz swoją historię i porusz serca. Sprawdź, jak to zrobić:
Cel to nic innego jak kwota, jaką chcesz zebrać. Aby to zrobić, możesz podsumować planowane wydatki np. faktury czy koszty leczenia, cena materiałów budowlanych itp. Powinien być adekwatny do Twoich potrzeb - nie ma czegoś takiego jak za duża lub za mała zbiórka.
Potrzeby mogą się również zmieniać, dlatego w każdej chwili możesz zmienić kwotę, edytując zbiórkę. W dowolnym momencie możesz również wypłacić zebrane środki bez konieczności osiągnięcia celu. To kluczowe, gdy masz bieżące wydatki do opłacenia.
🎥 Jak określić cel zbiórki? Dowiedz się więcej:
Gdy tylko uruchomisz zbiórkę, od razu zacznij jej promocję i zbieraj pierwsze wpłaty. Od czego zacząć? Sprawdź 3 sprawdzone porady od Pomagam.pl:
✅ Wstaw posta na swoje media społecznościowe z linkiem do zbiórki
✅ Poproś innych o wpłaty i udostępnienia
✅ Roześlij wiadomość o zbiórce na WhatsApp, Messenger i SMS
Warto też zapoznać się z panelem zarządzania zbiórką na Pomagam.pl, by poznać jego wszystkie możliwości promocji (m.in. widget, plakat czy kod QR) oraz porady od naszych specjalistów.
🎥 Jak wystartować? Podpowiadamy:
Promocja zbiórki to podstawa jej sukcesu. Nawet najciekawsza zbiórka nie przyniesie rezultatu, jeśli nikt o niej nie usłyszy. Odpowiednio dobrane działania sprawią, że zbiórka ma szansę osiągnąć duże zasięgi (nawet na skalę ogólnokrajową) i zebrać potrzebną kwotę w szybkim tempie.
Na Pomagam.pl dostępne są darmowe narzędzia, które w tym pomogą. Znajdziesz je, wybierając przycisk "Udostępnij" na stronie swojej zbiórki.
Wystarczy kilka kliknięć, aby informacja o zbiórce pojawiła się na tablicach w mediach społecznościowych Twoich znajomych i nie tylko. Tworząc nowe posty i relacje, możesz regularnie informować o Twojej aktualnej sytuacji, kwocie, którą udało się do tej pory zebrać oraz celach, które jeszcze przed Tobą. To pozwala na budowanie zaufania i motywuje ludzi do dalszego wsparcia.
Nie ograniczaj się tylko do jednej platformy społecznościowej. Udostępnij zbiórkę na różnych portalach – Facebooku, Instagramie i X (wcześniej Twitter), TikToku, YouTube czy LinkedInie, aby dotrzeć do jak najszerszej grup odbiorców. Jeśli nie masz konta na danej platformie, rozważ jej założenie, zaproś do obserwowania innych i rozwijaj swoją sieć kontaktów, a co za tym idzie - zasięgi.
Postaw na regularność - jeden post naprawdę nie wystarczy. Publikuj często, w różnych miejscach i w różnych formatach. Wrzucaj zdjęcia, story, rolki i posty tekstowe - zawsze z linkiem do zbiórki. Nie ograniczaj się do swoich kont i aktywnie proś innych o puszczenie dalej Twojej zbiórki. Każde nowe konto, które opublikuje Twoją historię, to nowi potencjalni darczyńcy. Im więcej osób dowie się o Tobie, tym statystycznie więcej wpłat!
Celem promocji zbiórki jest osiągnięcie jak największym zasięgów w internecie, dlatego szukaj kont z dużą liczbą obserwujących i proś o wsparcie np. w postaci udostępnienia linka do zbiórki na story lub w poście. Może to być lokalny działacz, osoba znana w swoim środowisku lub influencer.
🎥 Sprawdź, więcej pomysłów na promocję zbiórki w mediach społecznościowych:
Napisz krótką wiadomość z linkiem do zbiórki i roześlij ją w swojej sieci kontaktów m.in. wiadomościach prywatnych i czatach grupowych. Każdy z nas ma grupy skupiające członków rodziny, przyjaciół, znajomych lub grupy skupiające większe grupy osób np. wokół wspólnego zainteresowania czy grupy zawodowej. Wykorzystaj to!
Klikając ikonkę Messengera czy WhatsAppa na stronie zbiórki, możesz wysłać wiadomość z informacją o zbiórce do swoich znajomych.
Kliknięcie w ikonkę maila przekieruje Cię do domyślnej aplikacji mailowej w Twoim urządzeniu. Masz w niej na pewno sporo adresów, do których możesz wysłać wiadomość. Skorzystaj z wzorów powyżej lub z treści, która generuje się automatycznie.
Cześć!
Chcę Cię prosić o obejrzenie i wsparcie tej zbiórki na Pomagam.pl: xxxx
Każda, nawet najmniejsza wpłata jest ważna i pomoże nam zebrać niezbędną kwotę! Jeśli nie możesz dokonać wpłaty, będzie cudownie, jeśli udostępnisz tę zbiórkę.
Dzięki za pomoc!
Za pomocą maila możesz również skontaktować się z mediami. Stwórz bazę adresów mailowych dziennikarzy i redakcji, które mogą zainteresować się tematem Twojej zbiórki. W panelu zarządzania swoją zbiórką znajdziesz listę, która zawiera adresy mailowe do redakcji z Twojego regionu. Wystarczy wybrać swoje województwo, skopiować adres mailowy i gotowe.
✍️ Twoja zbiórka w mediach? Sprawdź, jak to zrobić: https://pomagam.pl/blog/promocja-zbiorki-pieniedzy-w-mediach
Plakat (ogłoszenie) pobierze się automatycznie po kliknięciu w przycisk “Ogłoszenie”. Zawiera zarówno kod QR, jak i tradycyjny link do zbiórki oraz jej zdjęcie główne. Plakat informuje innych, gdzie i w jaki sposób mogą przekazywać swoje darowizny.
Jest to świetne narzędzie do przyciągnięcia uwagi. Umieszczaj plakaty w miejscach o natężonym ruchu, gdzie spędzają czas Twoi potencjalni darczyńcy, takich jak restauracje, sklepy, urzędy, tablice ogłoszeniowe, szkoły itp.
Widget to graficzny element, który kieruje bezpośrednio na stronę Twojej zbiórki. Przykuwa wzrok i pełni funkcję bramki płatności. Poproś o umieszczenie widgetu w artykule opublikowanym w mediach i na stronach internetowych: szkoły, urzędu, firmy, blogach i innych.
To doskonały sposób na atrakcyjne zaprezentowanie zbiórki na stronach internetowych. Aby zamieścić widget, kliknij "Udostępnij" na swojej stronie zbiórki, wybierz "Widget", a następnie skopiuj i wklej wygenerowany kod HTML na stronie docelowej. Możesz go również skopiować i wstawić do wiadomości mailowej czy w komunikatorze z prośbą o wstawienie.
Kod QR to najłatwiejszy sposób na przekierowanie innych na stronę Twojej zbiórki np. podczas wydarzenia typu mecz, koncert czy piknik. Wystarczy zeskanować kod aparatem w telefonie, aby przejść na zrzutkę i dokonać wpłaty.
Kod QR wydrukuj go i umieść w widocznych miejscach na plakatach czy ulotkach. Dzięki temu każdy, kto jest zainteresowany wsparciem, może szybko i łatwo przekazać swoją darowiznę.
Najprostszą formą promocji jest udostępnienie bezpośredniego linku, czyli adresu Twojej zbiórki. Kiedy w niego klikniesz, link przeniesie Cię na stronę zbiórki. Można go wysyłać w wiadomościach, e-mailach czy umieszczać w postach w mediach społecznościowych.
W ten sposób informacja o zbiórce może rozprzestrzeniać się dalej – nie tylko wśród osób, które znasz. Wklejaj link do swojej zbiórki wszędzie, gdzie o niej wspominasz.
Oprócz pozyskiwania nowych darczyńców, nie zapominaj o tych, którzy już Cię wsparli. Bądź w stałym kontakcie ze swoimi darczyńcami - odpowiadaj na komentarze i dziękuj za wsparcie.
Regularnie wstawiaj aktualizacje, w których informujesz o swoich losach, postępach na zbiórce i efektach zbiórki. Dziękuj za dotychczasową pomoc i zachęcaj do kolejnych wpłat i udostępnień.
Aktualizację dodaj poprzez panel zarządzania zbiórką, a w momencie jej wstawienia wszyscy darczyńcy otrzymają powiadomienie mailowe. W ten sposób możesz zebrać kolejne wpłaty od tych samych darczyńców.
✍️ Dlaczego warto dodawać aktualizacje i jak to robić? Przeczytaj nasz artykuł: https://pomagam.pl/blog/aktualizacje-zbiorki-internetowej
Każda forma pomocy ma znaczenie. Nie tylko wpłata na zbiórkę, ale również wsparcie promocyjne np. w formie udostępnienia zrzutki w swojej sieci kontaktów. Osoby, które weszły na Twoją zbiórkę mają również dostęp do przycisku "Udostępnij" i mogą generować materiały promocyjne, w tym plakat, kod QR czy widget. To też ważne, udostępniane zbiórki zbierają średnio 5-krotnie więcej pieniędzy!
Ostatnim krokiem prowadzenia zbiórki jest wypłata zebranych środków. Cały proces jest darmowy, więc 100% trafia na wskazane przez Ciebie konto bankowe. Wystarczy wykonać przelew weryfikacyjny o wysokości 1 zł. Warto zrobić to po zebraniu pierwszych wpłat, by móc regularnie wypłacać pieniądze na bieżące wydatki.
A jeśli Twoje potrzeby zmieniły się w czasie lub zacząłeś/aś od mniejszego, bardziej osiągalnego, celu - zwiększ go, edytując zbiórkę. Ważne, by poinformować o tym darczyńców np. dodając aktualizację i posta w mediach społecznościowych. Podziękuj za wszystkie wpłaty i zachęć do dalszego wsparcia.
Teraz czas na realizację swojego marzenia - rozpoczęcie kosztownego leczenia, start odbudowy zniszczonego domu, operacja pupila, pojechanie na mistrzostwa świata, wydanie płyty, wsparcie schroniska czy realizacja swojego projektu. Nie zapomnij wrzucić efektów uzyskanego wsparcia np. w formie posta w mediach społecznościowych, aktualizacji czy wiadomości indywidualnych z podziękowaniem.
Zbiórka online (crowdfunding) to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na zbieranie pieniędzy. Może ją założyć każdy na dowolny cel. Wystarczy kilka kroków, by zbierać środki, a kluczem do sukcesu są angażujące materiały oraz regularna promocja, dzięki której zdobędziesz zasięgi.
Na Pomagam.pl zrobisz to szybko, bezpiecznie i całkowicie za darmo – bez prowizji i bez formalności. To skuteczne narzędzie do tworzenia zbiórek, któremu zaufały już tysiące Polaków. Nie zwlekaj – Twoja historia może poruszyć serca wielu osób.