Jak promować zbiórkę pieniędzy? Funkcje serwisu crowdfundingowego Pomagam.pl

Natalia
18 października 2023
Jak zachęcić do wpłacenia na internetową zbiórkę pieniędzy? Sprawdź funkcje serwisu crowdfundingowego Pomagam.pl  w obszarze promocji zrzutki.
Jak zachęcić do wpłacenia na internetową zbiórkę pieniędzy? Sprawdź funkcje serwisu crowdfundingowego Pomagam.pl w obszarze promocji zrzutki.


Promocja zbiórki to podstawa jej sukcesu – niezależnie od tego, czy potrzebujemy pieniędzy na leczenie, odbudowę domu czy ważny dla nas projekt. Nawet najciekawsza zbiórka nie przyniesie rezultatu, jeśli nikt o niej nie usłyszy. 

Jak zachęcić ludzi do wpłacania na zbiórkę?

Odpowiednio dobrane działania sprawią, że zbiórka ma szansę dotrzeć do znacznie większej liczby darczyńców i zebrać potrzebną kwotę. Na Pomagam.pl dostępne są narzędzia, które w tym pomogą. Znajdziesz je, wybierając przycisk "Udostępnij" na stronie swojej zbiórki.

Udostępnij internetową zbiórkę pieniędzy w mediach społecznościowych 

Wystarczy kilka kliknięć, aby informacja o zbiórce pojawiła się na tablicach w mediach społecznościowych Twoich znajomych i nie tylko. Tworząc nowe posty i relacje, możesz regularnie informować o Twojej aktualnej sytuacji, kwocie, którą udało się do tej pory zebrać oraz celach, które jeszcze przed Tobą. To pozwala na budowanie zaufania i motywuje darczyńców do dalszego wsparcia. 

Nie ograniczaj się tylko do jednej platformy społecznościowej. Udostępnij zbiórkę na różnych portalach – Facebooku, Instagramie i X (wcześniej Twitter), czy TikToku, aby dotrzeć do różnych grup odbiorców. To Twoja szansa na zbudowanie więzi z darczyńcami.

Wyślij wiadomość zachęcającą do wsparcia Twojej zbiórki na Messengerze do znajomych

Klikając w niebieską ikonkę Messengera, możesz wysłać wiadomość z informacją o zbiórce do swoich znajomych. Wprowadź tam imiona i nazwiska osób, które znasz, a następnie napisz krótką wiadomość z opisem Twojej sytuacji oraz informacją na co i dlaczego zbierasz pieniądze. 

Oto przykłady takich wiadomości. Możesz je oczywiście w dowolny sposób modyfikować.

Cześć. Piszę do Ciebie z wyjątkową prośbą. Choruję na _______. Moja walka z chorobą wymaga niestety bardzo dużych nakładów finansowych. Potrzebuję środków na _______. Dlatego zdecydowałam/em się uruchomić zbiórkę: link do zbiórki. Bardzo proszę Cię o wsparcie i/lub udostępnienie mojej zbiórki. Twoja pomoc ma dla mnie ogromne znaczenie. Dziękuję!

Dzień dobry. Schronisko dla zwierząt w ________ znajduje się w bardzo trudnej sytuacji. W związku z tym założyłam/em zbiórkę internetową, z której środki zostaną przekazane na pomoc zwierzakom: link do zbiórki. Bardzo proszę Cię o wsparcie i/lub udostępnienie mojej zbiórki. Dziękuję!

Wysyłaj maile z informacją o Twojej akcji charytatywnej

Kliknięcie w ikonkę maila przekieruje Cię do domyślnej aplikacji mailowej w Twoim urządzeniu. Masz w niej na pewno sporo adresów, do których możesz wysłać wiadomość. Skorzystaj z wzorów powyżej lub z treści, która generuje się automatycznie. 

Cześć!
Chcę Cię prosić o obejrzenie i wsparcie tej zbiórki na Pomagam.pl: xxxx
Każda, nawet najmniejsza wpłata jest ważna i pomoże nam zebrać niezbędną kwotę! Jeśli nie możesz dokonać wpłaty, będzie cudownie, jeśli udostępnisz tę zbiórkę.
Dzięki za pomoc!


Za pomocą maila możesz również skontaktować się z mediami. Stwórz bazę adresów mailowych dziennikarzy i redakcji, które mogą zainteresować się tematem Twojej zbiórki. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym wpisie na blogu: Twoja zbiórka w mediach. Jak zainteresować dziennikarzy?

Skorzystaj z ogłoszenia (plakatu) informującego o zrzutce

Plakat pobierze się automatycznie po kliknięciu w przycisk “Ogłoszenie”. Zawiera zarówno kod QR, jak i tradycyjny link do zbiórki oraz jej zdjęcie główne. Plakat informuje innych, gdzie i w jaki sposób mogą przekazywać swoje darowizny. 

Jest świetnym narzędziem do przyciągnięcia uwagi. Umieszczaj plakaty w miejscach, gdzie spędzają czas Twoi potencjalni darczyńcy, takich jak restauracje, sklepy, urzędy itp.

Zamieść widget na stronie internetowej 

Widget to mały element, który można umieścić na stronie internetowej lub w publikacjach w mediach online. Ma za zadanie pokazywać pewne informacje o  zbiórce, takie jak: zdjęcie, aktualna zebrana kwota oraz cel zbiórki. Pomaga szybko zobaczyć to, co najważniejsze, bez otwierania całej strony zbiórki, a po kliknięciu przekierowuje do zbiórki. 

To doskonały sposób na atrakcyjne zaprezentowanie zbiórki na stronach internetowych. Aby zamieścić widget na stronie internetowej, należy skopiować i wkleić tam kod HTML dostępny na dole okna z widgetem.

Kod QR – używaj go, by ułatwić darczyńcom wejście na zbiórkę

Kod QR to kod kreskowy, który zeskanowany aparatem w telefonie, pozwala przejść bezpośrednio do strony internetowej.

Wydrukuj go i umieść w widocznych miejscach na plakatach czy ulotkach. Potencjalni darczyńcy zeskanują go i od razu trafią na stronę Twojej zbiórki na Pomagam.pl. Dzięki temu każdy, kto jest zainteresowany wsparciem, może szybko i łatwo przekazać swoją darowiznę. To trochę jak kliknięcie w link, ale w przypadku kodu QR używasz aparatu telefonu do "kliknięcia".

Link do zbiórki – wklejaj go wszędzie, gdzie wspominasz o zrzutce

Najprostszą formą promocji jest udostępnienie bezpośredniego linku, czyli adresu Twojej zbiórki. Kiedy w niego klikniesz, link przeniesie Cię na nową stronę internetową – w tym przypadku na stronę zbiórki. Można go wysyłać w wiadomościach, e-mailach czy umieszczać w postach w mediach społecznościowych.

W ten sposób informacja o zbiórce może rozprzestrzeniać się dalej – nie tylko wśród osób, które znasz. Wklejaj link do swojej zbiórki wszędzie, gdzie o niej wspominasz.


Promocja zbiórek, zarówno ta tradycyjna jak i internetowa, jest nieodłącznym elementem ich prowadzenia. Korzystanie z tych wszystkich rozwiązań może sprawić, że zebranie potrzebnej nam kwoty okaże się dużo łatwiejsze i zdecydowanie prostsze. Chociaż wymaga to trochę wysiłku, ostateczne efekty mogą to w zupełności wynagrodzić.

Więcej informacji znajdziesz w naszym video “Jak udostępnić zbiórkę?”:

Sprawdź również nasze inne artykuły na temat promowania zbiórki:

Twoja zbiórka w pigułce:

https://pomagam.pl/blog/zbiorka-w-pigulce/

Jak promować zbiórkę na Facebooku:

https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-na-facebooku/

Jak zainteresować media swoją akcją charytatywną:

https://pomagam.pl/blog/jak-nawiazac-relacje-z-mediami-lokalnymi-i-promowac-zbiorke-online

Jak promować zbiórkę offline: 

https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-poza-internetem-5-pomyslow/

Potrzebujesz funduszy na ważny cel? Załóż zbiórkę pieniędzy na Pomagam.pl

Stwórz zbiórkę - za darmo


Załóż swoją pierwszą zbiórkę

Zbieraj pieniądze na to, czego
najbardziej potrzebujesz już dziś!

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij