Decyzje darczyńców o wsparciu danej zbiórki często podejmowane są pod wpływem chwili. W dużej mierze to właśnie zdjęcia sprawiają, że osoby przeglądające portal zatrzymają się na twojej zbiórce. Wyraźne i pasujące do tematu zbiórki zdjęcia są kluczowym elementem. Fotografie szybko przykuwają naszą uwagę i na długo zapadają w pamięć. Poniżej przedstawiamy, jak wybrać zdjęcia do twojej zrzutki, aby zachęcały do kliknięcia, poznania twojej historii i wsparcia twojej zbiórki.
Użyj dobrze oświetlonych i wyraźnych zdjęć w wysokiej rozdzielczości (1920x1080 pikseli). Zbiórki z dobrej jakości zdjęciami są częściej wspierane i udostępniane w mediach społecznościowych. Bo dobre zdjęcie buduje zaufanie i dzięki niemu zwiększasz szanse na sukces zbiórki. Oprócz tego algorytm, który automatycznie typuje zbiórki promowane na naszym portalu, chętniej wybiera te z fotografiami dobrej jakości. Warto unikać zdjęć, które są rozmazane bo one mogą zniechęcić potencjalnych darczyńców do przekazania funduszy, o które się starasz.
Znasz to powiedzenie, że obraz jest warty więcej niż tysiąc słów? Nie zapomnij o nim, gdy zakładasz zbiórkę pieniężną na pomagam.pl. Użyj fotografii do opowiedzenia swojej historii i postaraj się, by były spójne z resztą opisu i związane z celem, na który prowadzona jest zbiórka. Zdjęcia przedstawiające osobę, dla której zbierane są środki dodają zbiórce transparentności i zwiększają empatię darczyńców.
Pamiętaj, by fotografie były odpowiednie dla osób we wszystkich grupach wiekowych. Unikaj nagości i przede wszystkim zbyt drastycznych obrazów (np. otwartych i ropiejących ran, martwych zwierząt). Twoją zbiórkę odwiedzą bardzo różne osoby, każda z nich ma inną wrażliwość i takie zdjęcia mogą wywołać silne emocje. Ponadto drastyczne zdjęcia mogą uniemożliwić publikację w social mediach.
Jest ono szczególnie istotne, ponieważ ma rzeczywisty wpływ na to, czy zatrzyma uwagę osób odwiedzających twoją zbiórkę. Masz dosłownie kilka sekund, żeby przekonać ich do swojej historii i zbudować wiarygodność. Najważniejsze kryteria to jakość zdjęcia (wyraźne, w wysokiej rozdzielczości i dobrze oświetlone) oraz jego treść: najlepiej, gdy fotografia przedstawia osobę albo potrzebę, na którą zbierane są pieniądze. Chcemy też podpowiedzieć ci, żeby unikać grafik, kolaży lub zdjęć z napisami.
Jakie zdjęcia wybrać? Jeśli osoba potrzebująca jest chora, to zamieść jej zdjęcie ze szpitala lub rehabilitacji. Nie pokazuj ran lub innych drastycznych szczegółów, nie są potrzebne. Fotografie nie muszą być “smutne”. Postaraj się, by odbiorca poczuł sympatię do osoby ze zbiórki.
W opisie zbiórek na zwierzęta pokaż swojego pupila lub schronisko, dla którego zbierasz środki. Zamieść zdjęcie przedstawiające ciebie razem ze swoim ukochanym kotem lub psem. Niech darczyńcy widzą łączącą was więź.
Gdy celem zbiórki jest remont lub odbudowa domu, to postaraj się o zdjęcie obecnego stanu szkód lub uszkodzeń, które oddadzą emocje związane z tym wyzwaniem.
Po prostu - używaj zdjęć związanych z twoją historią i zbiórką charytatywną.
Darczyńcy chętniej wpłacają na zbiórki z więcej niż jednym zdjęciem. Galeria powinna być zróżnicowana, dlatego unikaj publikowania tego samego zdjęcia wiele razy. Przedstaw siebie lub osobę potrzebującą w różnych sytuacjach (w szpitalu, domu, z przyjaciółmi). Możesz zamieścić zdjęcia sprzed choroby. Niech galeria zdjęć będzie miejscem, w którym się przedstawiasz i opowiadasz swoją historię. Zdjęcia powinny być okazją do tego, żeby potencjalni darczyńcy mogli zapoznać się z tym, z jakiego powodu i na co zbierasz pieniądze i dlaczego to jest dla ciebie ważne.
Na bieżąco dodawaj do zbiórki aktualizacje, te fotograficzne również. Niech osoby pomagające wiedzą, że ich wpłaty realnie pomagają. W ten sposób także pokazujesz, jak bardzo jesteś zaangażowany w osiągnięcie swojego celu i informujesz darczyńców o postępach i o tym na co zostaną przeznaczone zebrane środki. Aktualizacje w formie zdjęć to również forma podziękowania za dotychczasowe wsparcie, ale i okazja do poproszenia o dalsze wsparcie.
Darczyńcy, którzy wyrazili zgodę, dostają powiadomienie o aktualizacji wspartej przez nich zbiórki. Jest zatem duża szansa, że wpłacą jeszcze raz lub udostępnią zbiórkę znajomym. To bardzo istotna kwestia, zwłaszcza w zbiórkach na duże kwoty, gdy np. zbieramy środki na leczenie, gdzie potrzeba czasu na osiągnięcie celu.
Nigdy nie korzystaj z cudzych zdjęć. Jeśli fotografie nie należą do ciebie, przed ich publikacją uzyskaj pozwolenie.
Unikaj zamieszczania zdjęć pochodzących z gotowych baz dostępnych w internecie. Stockowe zdjęcia sprawiają, że zbiórka wzbudza mniej zaufania. Jednocześnie odbierają jej osobisty, spersonalizowany charakter. Zasada tworzenia opisu zbiórki jest taka, żeby dobrać do niej autentyczne zdjęcia związane z celem, na który zbierasz fundusze.
W naszym artykule omówiliśmy i wyjaśniliśmy, jakie zdjęcia najlepiej przykuwają uwagę darczyńców, teraz możesz samodzielnie przećwiczyć wybór zdjęć. Pamiętaj, żeby były przede wszystkim dobrej jakości i na temat. Kliknij poniżej i załóż swoją zbiórkę! Możesz to zrobić łatwo i szybko w naszym serwisie.
Jeśli nie masz jeszcze założonej zbiórki w naszym serwisie i nie wiesz jak to zrobić, sprawdź nasz kanał na YouTube, gdzie podpowiadamy, jak to zrobić: