Promocja zbiórki na Facebooku. Kilka pomysłów od Pomagam.pl

Opublikowano 04 kwietnia 2022 przez Natalia

Są tam wszyscy - Twoja rodzina, przyjaciele, znajomi oraz ci, którzy jeszcze nie słyszeli o Twojej zbiórce. Facebook to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do darczyńców, a tym samym zwiększenie liczby wpłat. Jak to wykorzystać? Zapoznaj się z naszymi poradami!

Zacznij od stworzenia posta na temat zbiórki na Facebooku

Nikt nie dowie się o Twojej zbiórce, jeśli nigdzie jej nie udostępnisz. Napisz posta i udostępnij go na swoim profilu. Facebook może stać się dźwignią Twojej zbiórki i zwiększyć liczbę wpłat kilkukrotnie, dlatego zadbaj, by post zachęcał do wpłacania datków. 

By to ułatwić, przygotowaliśmy dla Ciebie przycisk "Udostępnij". Znajdziesz go po prawej stronie pod przyciskiem "Wpłać teraz". Zbiórkę możesz udostępnić w swoich mediach społecznościowych, wysłać maila lub wstawić na swoją stronę internetową widget. Dowiedz się więcej, klikając w poniższy przycisk:

Jak udostępnić zbiórkę?

Napisz krótką i precyzyjną treść posta. Emotkami wyraź emocje i przykuj uwagę. Nie zapomnij dodać linku, dzięki czemu znajomi będą mogli przenieść się do Twojej zbiórki na portalu Pomagam.pl.    

Warto pomyśleć o tym już na etapie tworzenia zbiórki - jak skonstruować opis oraz jak dobrać odpowiednie zdjęcie główne zbiórki, by skutecznie promowały ją w social mediach. Jeśli potrzebujesz pomocy, zapoznaj się z innymi wpisami na naszym blogu, np.: https://pomagam.pl/blog/zdjecie-zbiorki-internetowej-jak-dobrac

Rodzina, przyjaciele, znajomi… wszyscy!

Po opublikowaniu posta od razu zacznij działać!Zacznij od 3-5 najbliższych Ci osób. Może to być siostra, tata bądź najlepszy przyjaciel ze studiów. Zacznij od tych, którzy prawdopodobnie chętnie Cię wesprą datkami na Twoją zbiórkę. Atrakcyjniejsza i wiarygodniejsza jest zbiórka, która zebrała już pewną kwotę, dlatego zadbaj o pierwsze wpłaty. 

Teraz możesz rozszerzać grono swoich odbiorców. Prześlij wiadomość z linkiem zbiórki do całej rodziny, dawnych przyjaciół ze szkolnej ławki. Jeśli masz konwersacje skupiające znajomych z pracy, ze studiów lub ludzi poznanych na siłowni czy kursie garncarstwa, skontaktuj się z nimi. W ten sposób za jednym razem trafisz nie do jednej, a nawet do kilkudziesięciu osób. 

Załóż fanpage zbiórki na Facebooku 

Jeśli Twoja zbiórka jest na dużą kwotę i potrwa potencjalnie długo, załóż stronę na Facebooku. Będzie ona widoczna nie tylko dla Twoich znajomych, ale dla wszystkich użytkowników. Dzięki temu możesz stworzyć społeczność wokół Twojej zbiórki.

Wykorzystaj fanpage do udostępniania aktualizacji i pozostań w ten sposób w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami. Odpowiadaj na ich pytania i pozostawione pod postami komentarze. Poproś znajomych o obserwowanie strony i zachęć do udostępniania dalej.  

Ważnym elementem fanpage'a będą zdjęcia i grafiki. Możesz przygotować je za pomocą darmowych szablonów, np. na Canva.com (darmowy program graficzny dostępny online). Pomyśl, co może przykuć uwagę. Zaczepny post? Ustawienie celu zbiórki na dobę? 

Opowiedz bezpośrednio o zbiórce

Mniej formalnym niż mail sposobem na kontakt z Twoimi potencjalnymi darczyńcami są komunikatory typu messenger. Dają one możliwość stałego kontaktu, sprawdzenia, czy wiadomość została odczytana oraz otrzymania szybkiej odpowiedzi. 

Przygotuj spersonalizowaną wiadomość - zwróć się po imieniu i dopasuj język do odbiorcy - inaczej rozmawiasz ze znajomymi z pracy, a inaczej z przyjaciółmi ze studiów. Możesz nawiązać również do wydarzenia, w którym wspólnie uczestniczyliście. Przy okazji może uda się umówić na spotkanie z dawno niewidzianym znajomym z czasów szkolnych?

Stwórz własną sieć kontaktów dla zbiórki

Oprócz kontaktu ze znajomymi poszukaj innych kont, które mogą zainteresować się Twoją zbiórką. Może to być lokalny działacz społeczny, władze miasta lub organizacja pozarządowa działająca w okolicy. 

Napisz do nich spersonalizowaną wiadomość z prośbą o wsparcie. Możesz krótko wyjaśnić, dlaczego akurat do nich zdecydowałeś się zgłosić. Może działacie w tej samej miejscowości lub zajmujecie się podobnym tematem? W ten sposób możesz dotrzeć do innych osób z okolicy i rozszerzyć działania. Zadbaj również o trwałe i dobre relacje. Oznacz wspierających Cię w poście i podziękuj za okazaną pomoc.  

Uaktywnij się na grupach facebookowych!

Na Facebooku jest wiele grup, zarówno tych lokalnych, jak i tematycznych. Wykorzystaj to! Zacznij od udostępniania swojej zbiórki na sąsiedzkich grupach - osoby z okolicy chętniej Cię wesprą. Potem poszukaj grup, których użytkownicy będą zainteresowani Twoją zbiórką. Na przykład jeśli zbierasz na schronisko dla psów, poszukaj grup skupiających miłośników zwierząt. 

W ten sposób możesz dotrzeć do tysięcy użytkowników i rozszerzyć swój zasięg na cały kraj, a nawet poza jego granice. W tym tkwi siła social mediów! Udostępnij link do zbiórki i dodaj krótki, precyzyjny opis. Nie zapomnij odpowiadać na komentarze pod postem. Pokaż, że aktywnie działasz i zależy Ci na zebraniu podanej kwoty. 

Co więcej, Ty również możesz założyć grupę skupiającą Twoich potencjalnych darczyńców. Zaproś wszystkich, którzy mogą być zainteresowani Twoją zbiórką i stwórz miejsce, które będzie angażowało dołączających. Możesz np. organizować wirtualną aukcję i za. 

Wstawiaj link do zbiórki w komentarzach

Oprócz udostępniania strony zbiórki w poście lub w wiadomości na messengerze, spróbuj dodawać link do zbiórki również w komentarzach pod postami, które poruszają podobny temat. Pamiętaj jednak, by zachować umiar i nie spamować wszystkich postów, ponieważ administratorzy mogą zacząć usuwać Twoje komentarze (a nawet sam Facebook może Ci zablokować możliwość dodawania kolejnych!).

Stwórz wydarzenie zbiórki na Facebooku

Oprócz fanpage'a i grupy Facebook daje możliwość stworzenia wydarzenia. W ten sposób w łatwy sposób trafisz do swoich odbiorców i szybko rozszerzyć grono potencjalnych darczyńców. Zacznij od zaproszenia swoich znajomych i poproś ich o zrobienie tego samego. 

Dzięki temu w łatwy sposób dotrzesz do osób, których nie znasz, a które będą chciały się zaangażować i wesprzeć Twoją zbiórkę. Możesz określić dzień końca zbiórki, co bardziej zmobilizuje innych do działania!

Wymyśl hasztag dla zbiórki 

Jeśli nazwa Twojej zbiórki jest chwytliwa, wykorzystaj to! Zapisz ją również w formie hasztaga (np. #NazwaTwojejZbiórki), dzięki temu inni również będą mogli oznaczać Twoją akcję i będzie ona widoczna w wyszukiwaniach po podobnych oznaczenia (tzw. hasztagach na Facebooku. 

A jeśli Twoja zbiórka jest powiązana z działaniami na większą skalę, nie bój się wykorzystywać wymyślonych już hasztagów, dzięki czemu Twoje posty będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania na podobny temat. Dobrym przykładem są #SolidarniZUkrainą lub #finalwosp, pomyśl też o hasztagach tematycznych, typu #pomocseniorom czy #kochamkundelki.   

Jak widać, pomysłów jest naprawdę dużo. Nie musisz testować ich wszystkich. Wybierz kilka z nich, które najbardziej Ci odpowiadają. Już samo opublikowanie posta może zdziałać cuda!

Ale najpierw...

STWÓRZ ZBIÓRKĘ!

Natomiast jeśli nie wiesz, jak założyć zbiórkę, sprawdź naszego YouTube:

Jak założyć zbiórkę? Krok po kroku!

Stwórz swoją
pierwszą zbiórkę

Nie czekaj, weź sprawy w
swoje ręce teraz!

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij