Budowanie efektywnych relacji z biznesem to jeden z filarów fundraisingu organizacji pożytku publicznego. Jak rozpocząć taką współpracę? Mając na uwadze potrzeby NGO w zakresie pozyskania funduszy i budowania długofalowych relacji z darczyńcami instytucjonalnymi i biznesowymi - zorganizowaliśmy cykl bezpłatnych webinarów fundraisingowych. W ramach cyklu - spotkanie pt. Relacje NGO z biznesem - poprowadziła Elżbieta Malczyk. Od 2015 prowadzi program Adopciaki.pl, organizowany przez Fundację Viva! we współpracy z Nestle Purina. Poniżej praktyczne wskazówki z jej webinarium, podczas którego dzieli się doświadczeniem i wiedzą z dziedziny pozyskiwania funduszy na ważne cele społeczne i działania organizacji.
Współpraca fundacji i stowarzyszeń z biznesem - zarówno z małymi firmami jak i z międzynarodowymi korporacjami - musi przynosić korzyści obu stronom. Wśród najważniejszych korzyści z prowadzenia fundraisingu dla organizacji trzeciego sektora możemy wymienić:
Wśród kluczowych korzyści dla biznesu wynikających ze współpracy z organizacjami charytatywnymi możemy wymienić:
Oto kilka kluczowych kroków, które podczas webinaru wskazała ekspertka:
1. Sporządź listę firm, które mogą być zainteresowane współpracą z twoją organizacją.
2. Sprawdź, co dana firma robi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jakie ma priorytety, zobowiązania i czy już z kimś współpracuje?
3. Opracuj konkretną propozycję współpracy dla danej firmy. Oszacuj budżet.
4. Zidentyfikuj osoby odpowiedzialne za marketing, CSR, PR lub HR w firmie i nawiąż z nimi kontakt.
5. Pamiętaj, że korporacje mają ściśle określony czas planowania budżetu. Planowanie na kolejny rok często zaczyna się w połowie roku poprzedniego i kończy w listopadzie. Jeśli chcesz ubiegać się o wyższy budżet na większą akcję, musisz zmieścić się w tym harmonogramie.
Realizacja tych kroków zwiększy szanse twojej organizacji na skuteczne pozyskanie partnera biznesowego i zapewnienie stabilnego wsparcia finansowego oraz medialnego. Dzięki temu fundraising w NGO stanie się bardziej efektywny i przyniesie wymierne korzyści zarówno dla organizacji, jak i jej partnerów.
Zdobywaj wiedzę o fundraisingu od najlepszych! Zobacz webinar: https://www.youtube.com/watch?v=Goydxa4dxnA
Elżbieta Malczyk - praktyk biznesu w obszarze marketingu i komunikacji z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach. Pracowała w takich firmach jak Danone, Materne, Reckitt Benckiser, Disney, Leroy Merlin na stanowiskach od specjalisty po dyrektora marketingu i CSR. Od 10 lat świadczy zewnętrzne usługi marketingowe na rzecz różnych firm w ramach spółki Setup Shop.Miłośniczka zwierząt, od 2008 roku związana wolontariacko z Fundacją Viva!. Od 2015 prowadzi program adopcji psów i kotów z domów tymczasowych, Adopciaki.pl, organizowany przez Fundację Viva! we współpracy z Nestle Purina.
Pomagam.pl to jeden z największych na świecie serwisów crowdfundingowych, który umożliwia zakładanie zbiórek osobom indywidualnym oraz NGO i zbieranie pieniędzy na finansowanie tego, co ważne. Jesteśmy platformą, która wspiera fundacje i stowarzyszenia w budowaniu relacji z darczyńcami indywidualnymi i z biznesem, a także w skutecznym pozyskiwaniu środków na działania statutowe i realizowanie misji.