Jak promować zbiórkę w social mediach?

Magdalena
11 lutego 2019
Promocja zbiórki internetowej w mediach społecznościowych.
Promocja zbiórki internetowej w mediach społecznościowych.


Social Media to ogromne narzędzia, które można wykorzystać do promocji zbiórki! Jeśli dobrze wykorzystasz ich możliwości, możesz dotrzeć do ogromnej liczby osób i osiągnąć w ten sposób niesamowite rezultaty. Jak zatem wykorzystać media społecznościowe do promowania zbiórki i dotrzeć do potencjalnych darczyńców? Przeczytaj poniższy artykuł, aby się tego dowiedzieć. 

Opublikuj post na swojej tablicy i udostępnij link do zbiórki pieniędzy 

Udostępnienie informacji o swojej zbiórce na Facebooku, Instagramie czy Linkedin, to najprostszy i skuteczny sposób, aby zwrócić się o pomoc do tysięcy użytkowników i poprosić o wsparcie celu zbiórki. Możesz robić to co parę dni, dodając aktualizacje i dzięki temu budować społeczność wokół twojej zbiórki przez dotarcie nie tylko do swoich znajomych, ale też ich znajomych.  Jeśli chcesz dotrzeć do jak największej liczby odbiorców polecamy wybrać Facebook - bo jego popularność i możliwość organizowania wydarzeń oraz tworzenia grup tematycznych  ułatwi komunikację i udostępnianie informacji i linka do zbiórki szybko i na dużą skalę. Ale dla zwiększenia szans na sukces zbiórki pieniędzy warto pomyśleć także o działaniach w innych mediach społecznościowych jak Linkedin, Tiktok czy Instagram.

Ustaw zdjęcie w tle związane ze zbiórką

Prowadząc zbiórkę internetową warto korzystać z opcji zmiany zdjęcia w tle na swoim Facebooku czy Linkedinie, bo dzięki temu możesz poinformować o tym, że potrzebujesz wsparcia w formie wpłaty na zbiórkę pieniędzy na ważny dla ciebie cel.  Co więcej, możesz również poprosić swoich bliskich, aby oni - podobnie jak ty - zmienili swoje zdjęcie w tle na to, które zachęca do wsparcia twojej zrzutki online. Koniecznie pamiętaj o tym, by w opisie zdjęcia dodać link do zbiórki!

Wykorzystaj prywatny kontakt - pisz do znajomych w temacie zbiórki 

Media społecznościowe to przede wszystkim komunikacja i zasięgi. Dzięki Messendżerowi czy Whatsuppowi możesz stworzyć personalizowane wiadomości do znajomych, napisać im o twojej zbiórce, odpowiedzieć na ich pytania i znaleźć wśród nich wielu darczyńców, którzy wesprą cię w zbieraniu funduszy na ważny dla ciebie cel. Na tablicach w mediach społecznościowych naszych znajomych pojawia się ilość treści. Przez co łatwo mogą przeoczyć twój wpis. Jednak wiadomość prywatna to coś, czego nie da się pominąć i ma zdecydowanie większą siłę działania.  

Stwórz angażujący łańcuszek 

Napisz angażujący post o zbiórce na swoich mediach społecznościowych, dodaj do niego link do zrzutki. Dodatkowo oznacz 10 znajomych, których "wezwiesz" do udostępnienia tego posta na ich tablicach i oznaczenia kolejnych 5 osób, które będą miały zrobić to samo. Wymaga to trochę czasu i zaangażowania, jednak takie działanie bezpośrednio zaangażuje twoich bliskich. 

Nazwij akcję na przykład: "przekaż dobro", "nieś pomoc", "włącz się w dobro" - możliwości jest wiele, a konkretna nazwa angażuje i mobilizuje.

Stwórz wydarzenie, które dedykowane będzie twojej zbiórce

Może ono trwać 30/40 albo więcej dni. Zaproś znajomych i zachęć ich do zaproszenia kolejnych osób. Nie zapomnij w opisie wydarzenia dodać adresu www zbiórki. Pozwól innym poznać twoją historię oraz udzielić ci wsparcia! 

Uwaga! Posty w Social Media mają ograniczony zasięg, a twoi znajomi nie są powiadomieni o tym, że zamieściłeś coś na swoim profilu. Inaczej dzieje się w przypadku wydarzenia - tutaj możesz utrzymywać stały kontakt z osobami, które biorą w nim udział.  Wydarzenie może być miejscem, w którym skupiasz społeczność, odpowiadasz na pytania, informujesz o postępach zbiórki i zamieszczasz aktualizacje - np. zdjęcia i filmiki.


Transmituj na żywo o swojej zbiórce online

Jest wiele miejsc w sieci, gdzie możesz transmitować online np. Facebook, Instagram czy YouTube. Wystarczy do tego telefon i dobry zasięg internetu. Opowiedz na żywo społeczności o swojej historii i o tym, dlaczego potrzebujesz wsparcia. Zanim wystartujesz warto przygotować sobie plan tego, co chcesz powiedzieć podczas transmisji. Ogromną zaletą transmisji na żywo jest to, że możesz ją zapisać na swoim profilu, dzięki czemu będzie mogła trafić do jeszcze większej liczby osób, które nie zobaczyły jej na żywo. 

Możesz taką relację prowadzić za każdym razem, gdy twoja zbiórka dochodzi do przełomowego momentu.

UTWÓRZ ZBIÓRKĘ!!

Jeśli potrzebujesz pomocy przy założeniu zbiórki, zajrzyj na: https://pomagam.pl/info

Wykorzystaj siłę influencerów w promocji twojej zbiórki charytatywnej

Współpraca z influencerami może przyspieszyć sukces twojej zbiórki. Wybierz tych, którzy pasują do celu twojej zrzutki i mają wartości bliskie twoim.  Poproś ich o wsparcie w nagłośnieniu twojej zbiórki i pozyskaniu darczyńców. Sprawdź także, jakich masz lokalnych influencerów. Może ktoś znany, kto ma dużą społeczność i uznanie pochodzi z tego miasta co ty? Dużo łatwiej będzie ci zachęcić go do wsparcia zbiórki online w jego mediach społecznościowych.

Media społecznościowe to prawdziwa kopalnia możliwości dla twojej internetowej zbiórki pieniędzy! Wykorzystując różnorodne platformy, możesz dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych wspierających. Pamiętaj o aktywnej komunikacji - bądź obecny w komentarzach, odpowiadaj na wiadomości i pokaż ludzką twarz swojej kampanii zbiórkowej. Konsekwencja i autentyczność to twoi najlepsi sprzymierzeńcy w social mediach.

UTWÓRZ ZBIÓRKĘ!!


Załóż swoją pierwszą zbiórkę

Zbieraj pieniądze na to, czego
najbardziej potrzebujesz już dziś!

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij