Jak pozyskiwać darczyńców do twojej organizacji? Fundamentalnym krokiem działań fundraisingowych fundacji i stowarzyszeń jest głębokie zrozumienie potencjalnych darczyńców. Dzięki dokładnej ich segmentacji i analizie danych można skuteczniej się z nimi komunikować i budować trwałe relacje. Organizacje, które potrafią dostosować swoje komunikaty do indywidualnych potrzeb, oczekiwań i motywacji osób, które je wspierają, zyskują ich większe zaangażowanie i lojalność. Każdy fundraiser powinien mieć świadomość, że darczyńca nie tylko przekazuje środki na rzecz fundacji lub stowarzyszenia, ale także daje wybranym organizacjom trzeciego sektora swoje zaufanie, wsparcie i zaangażowanie np. przekazując wpłaty środków na zbiórkę lub podpisując konkretną petycję związaną z misją organizacji.
Podejmuj decyzje w oparciu o dane i informacje zwrotne od darczyńców - to podstawa skutecznego fundraisingu. Organizacje powinny zobowiązać się do ciągłego testowania różnych aspektów swoich kampanii, takich jak segmentacja darczyńców, treści czy kanały komunikacji po to, aby optymalizować skuteczność realizacji działań. Sylwia Nowik-Spiczonek podczas webinaru podkreśliła, że zachęca do analizy m.in. takich danych jak data pierwszego kontaktu z organizacją, data wpłynięcia pierwszej darowizny, a w przypadku stałych darczyńców takich informacji jak: częstotliwość udzielanego wsparcia, źródło płatności, czy open rate maili, które wysyła do nich organizacja non-profit.
W prowadzeniu działań związanych z pozyskiwaniem funduszy ważne jest też, aby wiedzieć, czy jeżeli wysyłamy prośby o wpłaty to darczyńca faktycznie na nie reaguje? Czy wchodzi na stronę internetową naszej organizacji lub zbiórki? Jak jest ścieżka jego ruchów na tej stronie?
Zdobywaj wiedzę o fundraisingu od najlepszych! Zobacz webinar: https://www.youtube.com/watch?v=HHnkvTw1VfA&t=150s
Sylwia Nowik-Spiczonek - Dyrektorka Fundraisingu w UNICEF Polska. Od ponad 7 lat związana z organizacjami pozarządowymi, gdzie z sukcesem realizuje strategię pozyskiwania funduszy. Jest ekspertem w zarządzaniu relacjami z darczyńcami, budowaniu i rozwijaniu zespołów oraz tworzeniu skutecznych strategii operacyjnych. Wcześniej zajmowała się marketingiem i rozwojem biznesu. Mama dwóch córek, pasjonatka książek i zajęć na świeżym powietrzu.
Zobacz również podsumowanie pierwszego webinaru pt. Fundraising w NGO - jak komunikować zysk społeczny? https://pomagam.pl/blog/jak-komunikowac-zysk-spoleczny/