Walczymy o wędkę, a nie rybkę

5 373 zł  z 90 000 zł (Cel)
Wpłaciły 84 osoby
Wpłać terazUdostępnij
 

Pozostaje nam żebrać :( 

Ponoć „żadna praca nie hańbi, wstyd to kraść i żebrać".

Nie będziemy kraść. Także nie mamy wyjścia, jak tylko żebrać :(

i rzeczywiście jest nam niezmiernie WSTYD :(

Nie mamy pieniędzy na lwią cześć wynagrodzeń za marzec (płatne do 10tego kwietnia), ani perspektywy zarobku na wynagrodzenia za kwiecień i maj :(

Jesteśmy jednym z 1516 podmiotów ekonomii społecznej (PES) zarejestrowanym w bazie przedsiębiorstw ekonomii społecznej, prowadzonej przez MRiPS.
Nie działamy dla zysków ale aby nieść pomoc potrzebującym.
Nasza fundacja powstała 16 lat temu (2005 r.).
Aby móc pomagać na większą skalę, w kwietniu 2018 roku rozpoczęliśmy działalność gospodarczą DIFFERENT – restauracja w ciemności, jedyna w Polsce obsługiwana przez niewidomych kelnerów.

Mamy 24 pracowników, w tym 17 os. z niepełnosprawnościami, z czego 9 os. ma najwyższy stopień niepełnosprawności (znaczny).
Nasze koszty utrzymania, gdy nie pracujemy, to 75.000 zł/mies.

Rząd nam udzielił wsparcia głodowego (PFR), które się skończyło.

Odmówiono nam umorzeń ZUS za listopad-styczeń (średnio 21.000 zł/mies.).

Nie mamy możliwości złożenia wniosków, o umorzenia ZUS za ostatnie 8 dni października, luty, marzec i kwiecień. W tej kwestii rząd milczy.

Odmówiono nam dofinansowania z WUP do utrzymania miejsc pracy!

Powód odmów – uznano, że nie jesteśmy gastronomią, która została zakwalifikowana do wsparcia rządowego jako branża najbardziej poszkodowana lockdownami. Ustawa rządowa określająca listę branż kwalifikujących się do pomocy, zakłada weryfikację po nr PKD w REGON, a my w REGON mamy PKD główne jako organizacja pozarządowa. Jako przedsiębiorstwo ekonomii społecznej mamy PKD główne gastronomia w KRS ale to dla urzędów akurat się nie liczy.
Według rządu, nie prowadzimy działalności gastronomicznej i wsparcie nam się nie należy.

Możliwość złożenia wniosku o mocno uwarunkowaną subwencję z PFR, dano nam po 3 miesiącach i 8 dniach od zakazu funkcjonowania restauracji (tj. dopiero od 1 lutego)!

W lutym otrzymaliśmy 256.000 zł z PFR, które wydaliśmy na:

- zaległe czynsze (29.000 zł/mies., od stycznia 2021 wynegocjowany na 21.000 zł), pozostaje zadłużenie 190.000 zł jeszcze z 2020 r.
- zaległe i bieżące raty kredytowe (~11.000 zł/mies.)
- zaległe i bieżące opłaty za prąd, wodę, tel., internet (~3.000 zł/mies.)
- zaległe i bieżące faktury za księgowość i kadry (~4.500 zł/mies.)
- zaległe faktury u kontrahentów, w tym np. ZAiKS i koncesja za alkohol, której nie umorzono mimo zakazu działalności
- pensje za luty (tylko ~35.000 zł, ponieważ resztę ~25.000 zł pokrywa stała refundacja z PFRON ~25.000 zł/mes.)

Odmówiono nam również w TISE, pożyczki z BGK, ponieważ przed wejściem w lockdown mieliśmy niespłacone kredyty inwestycyjne 480.000 zł oraz pożyczkę na utrzymanie płynności finansowej 150.000 zł (która prywatnie zaciągnęła nasza Prezes). Tylko, które przedsiębiorstwo po niecałych 2 latach życia, ma spłacone kredyty???!!! To że nasze przychody z miesiąca na miesiąc, ładnie rosły, nie ma w tym przypadku znaczenia. 

Nasz dwuletni, NIE mały dorobek, w wyróżnieniach:

  • Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2019 (pierwsze miejsce) od Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej
  • Super Lodołamacz - najwyższa nagroda z konkursie Lodołamacze 2019 organizowanym na Zamku Królewskim przez Polską Organizację Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (konkurs objęty patronatem Pierwszej Damy RP)
  • IDOL 2019 (pierwsze miejsce kategoria firma/instytucja) w konkursie ogólnopolskim (wcześniej również mazowieckim) od Fundacji Szansa dla niewidomych
  • IDOL 2020 dla Prezes Anny Bocheńskiej-Wiatr (pierwsze miejsce w kategorii Idol środowiska) w konkursie mazowieckim
  • Pegaz Biznesu od Towarzystwa Biznesowego
  • IV miejsce kelner roku 2019 (dla Beatki Staszek) w plebiscycie Mistrzowie Smaku naszemiasto.pl
  • Certyfikat pracodawca z sercem 2020

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej nie zrobiło od grudnia NIC konkretnego, aby wprowadzono poprawkę do krzywdzącej nas ustawy, z dnia 9 grudnia 2020 r. „Oceny spełnienia warunku, o którym mowa w ust. 1, w zakresie oznaczenia prowadzonej działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 września 2020 r.”

Opinia naszego prawnika „Minister RPiPS nie reprezentuje interesów fundacji, a tylko sprawuje nadzór nad Ich działalnością”. Także nadzór mamy ale wsparcia już nie mamy :( 

Odnosimy wrażenie, że polityka rządowa względem nas brzmi „przetrwają najsilniejsi, cieniasy niech odpadną”.
Uważamy, że takie podejście do polskiej organizacji NON profit, która wyręcza rząd w udzielaniu wsparcia najuboższym, jest polityką debilną.

Ekonomię społeczną pozostawiono na pastwę losu.
Zgodnie z ministerialną listą PES, jest nas minimum 354 przedsiębiorstw gastronomicznych, 205 turystycznych i innych najbardziej dotkniętych skutkami narzuconych nam przez rząd lockdownów.

Odkąd zaczęła się marcowa tragedia, NIE leżeliśmy z założonymi rękoma czekając na rządowe odszkodowania. 

Prowadzimy kilka pięknych projektów:

  1. Posiłki Kryzysowe – akcja charytatywna którą prowadzimy od marca 2020, aby pomóc mieszkańcom Warszawy w najtrudniejszej sytuacji https://pomagam.pl/posilkikryzysowe2
    Obecnie zbiórka stoi w miejscu :( ale i tak pomagamy żywnościowo ponad 30 os. Dzięki zbiórce w lockdown 1 karmiliśmy 167 os. i pokryliśmy część naszych wynagrodzeń.
  2. Be|different to nasze, otwarte w październiku 2020) diety pudełkowe.
    Niestety projekt bez wpompowania w niego dużych budżetów reklamowych nie ma szansy na przetrwanie.
    https://differentcatering.pl/
    https://www.facebook.com/different.catering
  3. Manufaktura dobroci – wyprodukowaliśmy powidła i wytłoczyliśmy soki z ekologicznych owoców – mamy teraz duży problem z ich sprzedażą.
    Robiliśmy pod tą marką również potrawy na Wigilię i Wielkanoc.
    https://sklep.czlowiekwpotrzebie.org/
    https://www.facebook.com/Manufaktura-dobroci-107509484502225
  4. Pod koniec stycznia otworzyliśmy „Serdeczny bar mleczny”
    https://serdecznybarmleczny.pl/
    https://www.facebook.com/Serdeczny-bar-mleczny-105328794829427
    Na razie walczymy o pozyskanie Klientów. Biurowiec w którym jesteśmy jest niemalże pusty. Nasz przychód to obecnie 500 zł dziennie, a koszty: kucharz 200 zł netto + recepcjonistka 100 zł netto, produkty i media...

Na zdjęciu poniżej nasza ekipa podczas pierwszych urodzin 20.04.2019 r.

Na zdjęciu poniżej, zrobionym 8.03.2019 r. przed DIFFERENT (od prawej):
- Pani Marlena Maląg - obecna Minister Rodziny i Polityki Społecznej
(w tamtym momencie Prezes PFRON)
- Pan Krzysztof Michałkiewicz - obecny Prezes PFRON
(w tamtym momencie Minister RPiPS)
- Anna Bocheńska - Prezes Zarządu naszej Fundacji
- Elżbieta Rafalska - ówczesna Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Na zdjęciu poniżej, wizyta Pierwszej Damy 7.11.2019 r.

Od marca 2020 roku, już nikt nie składa nam wizyt oficjalnych,
poza kontrolującymi nas SANEPIDem i Policją.

Zostaliśmy zmuszeni do błagania o wsparcie finansowe.
Jest bardzo ciężko ale nadal walczymy!

Wybierz kwotę


20 
50 
100 
200 
1 000 
Inna
Wpłać teraz
 Bezpieczne płatności online

Komentarze


  • Karolina - awatar

    Karolina

    19.04.21
    19.04.21

    Mam sentyment do miejsca, więc mam nadzieję że uda się przetrwać!

    • Fundacja pomocy rodzinie "Człowiek w potrzebie" - awatar

      Fundacja pomocy rodzinie "Człowiek w potrzebie" - Organizator zbiórki

      27.05.21
      27.05.21

      Bardzo nam miło! Walczymy do końca! Dziękujemy <3

5 373 zł  z 90 000 zł (Cel)
Wpłaciły 84 osoby
Wpłać terazUdostępnij
 

Wpłaty: 84

Ania J - awatar
Ania J
50
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
50
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
250
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
50
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
10
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
200

Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas

Stwórz swoją
pierwszą zbiórkę

Nie czekaj, weź sprawy w
swoje ręce teraz!

Jak założyć zbiórkę na Pomagam.pl

Pomagam.pl to największy i najpopularniejszy w Polsce serwis do tworzenia internetowych zbiórek pieniężnych. Dzięki Pomagam. pl w łatwy i bezpieczny sposób zbierzesz pieniądze na dowolny cel, np. pokrycie kosztów leczenia, wsparcie znajomych i rodziny w ciężkich chwilach, realizację projektów społecznych, kulturalnych i biznesowych albo spełnianie marzeń.

Krok 1:Obejrzyj krótki film poniżej, który tłumaczy, jak działa Pomagam.pl.

Krok 2:Zbiórkę na Pomagam.pl przygotowujesz i publikujesz samodzielnie. Nie przejmuj się - założenie zbiórki trwa dosłownie kilka chwil i jest prostsze, niż myślisz (zobacz krótki film poniżej).

Krok 3:Dla swojej zbiórki wybierasz adres internetowy, pod którym będzie ona dostępna dla każdego, np. pomagam.pl/nazwazbiorki. Zbieranie pieniędzy polega na zapraszaniu jak największej liczby osób do odwiedzenia tej strony. Pomagam.pl pozwala automatycznie rozesłać zaproszenia e-mailowe, udostępnić zbiórkę na Facebooku, Twitterze itd. Od razu możesz przyjmować wpłaty. Konto do wypłat wskażesz później.

Krok 4:Wszystkie osoby odwiedzające Twoją zbiórkę mogą szybko i bezpiecznie wpłacać na nią pieniądze, np. przy użyciu przelewów internetowych, kart kredytowych, tradycyjnych przelewów bankowych, a nawet na poczcie! Wpłaty księgują się natychmiast. Wszyscy widzą, jaką kwotę udało się już zebrać, i mogą zapraszać do zbiórki kolejne osoby. Dzięki Pomagam.pl udostępnianie zbiórki na Facebooku, Twitterze lub e-mailowo jest niezwykle proste. Zbiórkę odwiedzają i udostępniają kolejne osoby i tak tworzy się efekt kuli śnieżnej.

Krok 5:Pieniądze ze zbiórki możesz wypłacać na konto bankowe w każdej chwili i tak często, jak chcesz. Wypłata pieniędzy trwa na ogół 1 dzień roboczy. Wypłata nie spowoduje zmiany stanu licznika wpłat na stronie Twojej zbiórki. Możesz dalej zbierać pieniądze, a zbiórka będzie trwać aż do momentu, gdy zdecydujesz się ją zamknąć.

Opłaty:Założenie i prowadzenie zbiórki w serwisie jest darmowe, jednak od zebranej przez Ciebie kwoty potrącimy niewielki procent na pokrycie kosztów promocji serwisu i kosztów operatorów płatności (łącznie - 7,5 % od zebranej kwoty). Są to jedyne opłaty, jakie poniesiesz ! Dzięki nim Pomagam.pl jest najskuteczniejszym narzędziem do tworzenia zbiórek pieniężnych w internecie. Nigdy nie pobieramy dodatkowych lub ukrytych opłat.

Prawda, że proste? To właśnie dlatego dziesiątki tysięcy osób prowadzi już swoje zbiórki na Pomagam.pl. Nie czekaj. Dołącz do nich teraz! Aby założyć zbiórkę, kliknij tutaj lub w przycisk poniżej:

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij