Patrycja Kowańska - awatar

Patrycja Kowańska

Organizator zbiórki




KONCERT INDYWIDUALNY to wydarzenie łączące w sobie klubową imprezę i muzealną instalację. 

KI to próba uchwycenia kondycji jednostki w zbiorowości podczas manifestacji, koncertów, liturgii oraz eventów sportowych. 

KI to oparta na tekście i choreografii kompozycja obrazów scenicznych, której twórcy korzystają z autentycznych rozmów z uczestnikami zdarzeń masowych. 

KI to pretekst do przyjrzenia się sobie w skali 1: 20 000, do zdokumentowania przeżycia jakim jest funkcjonowanie w tymczasowej zbiorowości.

KI to nowy rodzaj wydarzenia zbiorowego, czerpiący z wielowymiarowości widowisk publicznych.

W Koncercie Indywidualnym zderzone zostaną ze sobą rozmaite doświadczenia uczestników, różne motywacje udziału, pamięć przeżyć oraz charakterystyczne elementy poszczególnych wydarzeń. Wszystko to, aby udostępnić widzom unikatową perspektywę indywidualnej obecności w tłumie. Czy w dziewiędziesięciotysięcznym tłumie jesteśmy sami? Czy wytwarza się pomiędzy nami wspólnota? Jak moje wrażenia różnią się od wrażeń osoby obok? Gdzie i czym jestem w kontekście wielotysięcznego tłumu wokół?

Chcemy mieć szansę powiedzieć coś o nas, w naszych czasach, naszymi słowami. Z Wami może się to udać!


KIM JESTEŚMY

dotcompany 

to kolektyw osób działających pomiędzy dyscyplinami sztuki, poszukujący nowego języka twórczej wypowiedzi. Założona w 2015 roku przez Patrycję Kowańską (dramaturg, reżyser) i Bartosza Ostrowskiego (choreograf, performer) dotcompany to unikatowa grupa artystów z różnych środowisk, współpracująca ze sobą w rozmaitych konfiguracjach. Eksplorując zjawiska rzeczywistości dotcompany tworzy wydarzenia performatywne wykraczające poza nazwane formy, korzystając w swej twórczości ze sztuki performance, tańca, tekstu, muzyki, teatru, video oraz architektury, pracując dla wprowadzenia nowej jakości w kontakcie z widzem.

https://companydot.wordpress.com/


NASZ PROJEKT


KONCERT INDYWIDUALNY to próba uchwycenia kondycji jednostki w zbiorowości podczas manifestacji, koncertów, liturgii czy eventów sportowych. Korzystając ze złożoności widowisk publicznych i różnorodności ich specyfik chcemy stworzyć nowy rodzaj wydarzenia zbiorowego. Zderzając ze sobą rozmaite przeżycia uczestników chcemy szukać ich punktów stycznych, różnych doświadczeń i motywacji udziału, aby udostępnić widzom wielowymiarową perspektywę indywidualnej obecności w tłumie.

Aby uchwycić obiektywny portret jednostki postanowiliśmy posłużyć się soczewką teatru verbatim (metoda konstruowania tekstu teatralnego oparta na zespołowym gromadzeniu materiału – nagrywaniu z pomocą dyktafonów i kamer rozmów z przedstawicielami konkretnego środowiska oraz spisywaniu ich „słowo w słowo”.) Ta forma pozwola nam budować scenariusz w oparciu o autentyczne historie i pamięć wrażeń osób biorących udział w wydarzeniach masowych. Podczas wywiadów zadajemy otwarte pytania dotyczące wspomnień, uczuć oraz nawyków związanych z partycypacją w eventach zbiorowych. Dzięki temu eksplorujemy ich materię w szczególny sposób, unaoczniając względność przeżyć i jednostkowy odbiór wydarzeń. Verbatim oznacza dla nas zarówno możliwość uzyskania dostępu do bezpośrednich świadectw (na etapie researchu), jak i perspektywę otwarcia tego dostępu dla widzów. Na podstawie aktualnych historii skonstruować możemy obraz pewnej rzeczywistej kondycji społeczeństwa. Tym samym mamy nadzieję powiedzieć coś o nas, w naszych czasach, naszymi słowami.

Na bazie pozyskanych wywiadów rozpoczęliśmy pracę aktorską, która opiera się na ruchu i ekspresji fizycznej. Poprzez ruch wkomponowujemy zawarte w tekście znaczenia, emocje czy opisywane sytuacje w inny kontekst. Chcemy je wyabstrahować z ich pierwotnych okoliczności, a po przekształceniu umieścić wraz z tekstem w przestrzeni instalacji, tak by asocjacyjnie działały na wyobraźnię widza. Podejmujemy próbę fuzji narzędzi aktorskich z metodami teatru tańca: łączyć monolog wewnętrzny z metodą Ruchu Autentycznego czy storytelling z tańcem współczesnym.

Widowiska masowe charakteryzują się zogniskowanym w sferze multimedialnej specyficznym językiem komunikacji. Dlatego chcemy posłużyć się nim w trakcie naszego wydarzenia jako przekaźnikiem treści i wrażeń. Przez wyświetlanie tekstu na projekcji, obecność wideo oraz nagrań filmowych chcemy wysyłać do widza komunikaty dopełniające, kontrujące czy ustanawiające sytuacje sceniczne. Niezwykle istotnym dla nas elementem będzie sfera dźwiękowa wydarzenia. Zawiera ona w sobie działania związane zarówno z faktem komponowania muzyki na żywo przez DJ’a, jak i zagadnieniami fono- i sonosfery oraz wpływu, jaki dźwięki mają na ciało oraz psychikę człowieka. Na bieżąco będziemy przestrajać atmosferę otoczenia.

Naszą ambicją jest zbudowanie unikatowej jakości zbiorowej obecności. Chcemy stworzyć hybrydyczną przestrzeń, w której performerzy i widzowie działają wspólnie. Tradycyjny podział na scenę i widownię zostaje zniesiony - kolejne sytuacje odbywają się bezpośrednio między zebranymi uczestnikami. Publiczność funkcjonuje niejako w przestrzeni muzealnej instalacji lub klubowej imprezy.


MIEJSCE

Pracownia Duży Pokój działa w Warszawie od 2010 roku i jest przestrzenią wspierającą artystów, twórców różnych dziedzin, aktywistów i animatorów kultury. W odpowiedzi na potrzeby zebrane podczas kilku lat działań, stworzony został program SCENA/DEBIUTY skierowany do młodych artystów, którzy chcą zrealizować swój debiut w Warszawie. 

SCENA/DEBIUTY to rodzaj trzymiesięcznej rezydencji tworzącej sprzyjające warunki dla młodych twórców do realizacji własnych projektów artystycznych. Pracownia Duży Pokój udostępnia artystom przestrzeń, w której twórcy mogą swobodnie działać. 



PRZESTRZEŃ I KOSTIUMY




Przestrzeń Koncertu Indywidualnego to pole kumulacji energii. To przestrzeń wytworzona jako konsekwencja fizycznego spotkania się anonimowych osób, które mają możliwość doświadczenia wspólnotowości i więzi wynikającej ze spotkania się z powodu wspólnie obranego celu. To miniatura przestrzeni publicznej, której tożsamość kształtuje się poprzez wspólne doświadczanie i przeżywanie wydarzenia. Zależy nam na zatarciu granicy miedzy gospodarzami Koncertu Indywidualnego - performerami a widzami. Chcemy ,aby widzowie poczuli się najważniejszą częścią tego spotkania - by poczuli sie komfortowo i otworzyli sie na możliwość bezpośredniego, zmysłowego przeżycia, kreacji oraz wejścia w interakcje, które zaprowadza nas wszystkich w kolejne, nieznane nam sytuacje.


Główna materia z której chcemy zbudować przestrzen KI sa kable. Dziesiatki, setki, tysiace metrów kabli poplatanych, kłębiących i łączących się ze sobą kolorowych kabli. A kable to przecież energia, to cichy bohater każdej imprezy masowej. 




NA CO ZBIERAMY PIENIĄDZE


11 000 (po odjęciu prowizji dla serwisu - 10 000 zł)  KWOTA MINIMALNA 

Te środki pozwolą nam zbudować scenografię i przygotować kostiumy dla naszych performerów. Będziemy mogli zakupić potrzebne materiały i zainstalować je w Dużym Pokoju! Kwota ta pokryje również koszty promocji i praw autorskich.


12 000 (po odjęciu prowizji dla serwisu - 11 000 zł)

Jeśli uda Nam się zebrać tę kwotę, będziemy w stanie wynająć kompletne nagłośnienie, pozwalające na kompleksowe wypełnienie przestrzeni dźwiękiem. 


13 000 zł (po odjęciu prowizji dla serwisu - 12 000 zł)

Jeśli uda nam się zebrać tę kwotę, będziemy mogli zainwestować w sprzęt video wykorzystywany podczas przygotowania nagrań. Pozyskane fundusze przeznaczymy na techniczne kwestie przedsięwzięcia.


15 000 zł (po odjęciu prowizji dla serwisu - 13 000 zł)

Jeśli uda nam się zebrać tę kwotę, będziemy mogli rozwinąć wizualną stronę naszego wydarzenia, zastosować lepszego rodzaju oświetlenie oraz sprzęt video wykorzystywany do projekcji live.


20 000 zł (po odjęciu prowizji dla serwisu - 18 000 zł)

Jeśli uda nam się zebrać tę kwotę, będziemy mogli zagrać kolejny set spektaklu w styczniu i tym samym dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Pokryjemy koszty przyjazdu i zakwaterowania twórców, honorarium oraz promocji związanej z możliwością prezentacji Koncertu Indywidualnego poza Warszawą.


Zagospodarujemy każdą złotówkę - im więcej zbierzemy funduszy - tym lepszy będzie nasz projekt!




EKIPA

Koncert Indywidualny tworzymy kolektywnie, w grupie dziewięciu osób, tzn. czwórka performerów, dramaturg, scenografka, choreograf, muzyk i artystka video. Agata Woźnicka, Patrycja Kowańska, Paula Grocholska, Magda Fejdasz, Bartek Ostrowski, Tamil Kuszyński, Patryk Kulik, Oskar Malinowski


PERFORMERZY

BARTOSZ OSTROWSKI

(ur. 1991) Aktor, performer, choreograf. Absolwent PWST w Krakowie, członek Warsaw Dance Department. Założyciel kolektywu artystycznego dotcompany. Debiutował w Teatrze Polskim w Bydgoszczy w spektaklu Detroit. Historia ręki. duetu Janiczak/Rubin. Brał udział w wielu projektach eksperymentalnych: Piosenki miłości i śmierci z Capellą Cracoviensis w Cricotece, site-specific Harmony of Contradiction. Poland w Starym Browarze we Wrocławiu, Wehikuł czasu ramach tymczasowego teatru POP UP. Ostatnio wziął udział w produkcji "Bataille: świt nowych dni" Art Stations Foundation w Poznaniu.

MAGDA FEJDASZ

(ur. 1989 r.) niezależna aktorka, tancerka, performerka. Absolwentka PWST w Krakowie, Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Laureatka III edycji programu Entrée w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Stypendystka programu twórczego TanzMedienAkademie w Bauhaus Universitat podczas Pelerinages Kunstfest w Weimarze.  Zdobywczyni Stypendium Twórczego Miasta Przemyśl. Współpracowała m.in. z Teatrem Śląskim w Katowicach, Teatrem Groteska w Krakowie oraz Teatrem Rozrywki w Chorzowie.  

OSKAR MALINOWSKI 

(ur. 1990), aktor, tancerz, performer. W 2016 roku ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne (2015).
https://www.facebook.com/oskarmalinowskitoperform/ 

PATRYK KULIK

 (ur. 1991) aktor, student V roku Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej L.Solskiego w Krakowie, debiutował w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie w spektaklu „Podopieczni” na podstawie tekstu Elfriede Jelinek. Brał udział w serii performatywnych czytań w Teatrze Polskim w Poznaniu. W spektaklach dyplomowych obsadzony w głównych rolach, zarówno w „Ożenku” w reżyserii Wiktora Logi Skarczewskiego (Podkolesin) jak i w „Jednak Płatonow” Pawła Miśkiewicza (Michaił Płatonow).

AGATA WOŹNICKA

(ur. 1991) aktorka, debiutowała w „Nocy Żywych Żydów” w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Zagrała w spektaklach Eweliny Marciniak m.in. w „Morfinie” oraz „Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci” w Teatrze Śląskim i w „Księgach Jakubowych” w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Często współpracuje również z Teatrem STU w Krakowie. Entuzjastka jogi i zdrowego żywienia.



DRAMATURGIA

PATRYCJA KOWAŃSKA

(ur. 1991), dramaturg, reżyser, autorka tekstów, założycielka kolektywu artystycznego dotcompany. Obecnie studentka IV roku Wydziału Reżyserii PWST w Krakowie. W ramach Sceny Ekspermentalnej Teatru Barakah w Krakowie metodą pracy kolektywnej stworzyła bazujące na ruchu i działaniach fizycznych wydarzenie teatralne DALI, oscylujące na granicy spektaklu i performansu. Jako dramaturg i tłumacz współpracuje z niemieckim kolektywem teatralnym kainkollektiv. Jej praca reżyserska Mewa. Pięć sekund z Czechowa zdobyła wyróżnienie podczas Forum Młodej Reżyserii 2015 w Krakowie. 


PRZESTRZEŃ I KOSTIUMY 

PAULA GROCHOLSKA  

(ur. 1989), scenograf, kostiumograf. Absolwentka Scenografii na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Międzynarodowego Forum Fotografii Kwadrat. Członkini kolektywu artystycznego dotcompany, autorka kostiumów m.in. do spektaklu Morfina reż. Ewelina Marciniak( Teatr Śląski, Katowice), Piotruś Pan  reż. Łukasz Kos (Nowy Teatr w Warszawie), Oni reż. Oskar Sadowski (Teatr Polski we Wrocławiu) scenografii do spektaklu Koło kwintowe  reż. Aleksandra Popławska (Teatr PWST w Krakowie).


MUZYKA

 TAMIL KUSZYŃSKI

(ur. 1989), kompozytor i producent muzyki teatralnej i filmowej, multiinstrumentalista, wokalista, autor piosenek, tekstów, dj, założyciel i lider zespołu Zdrowie. Od lat związany z krakowską sceną klubową, od niedawna skupiony głównie na działaniach autorskich, marzy o dalszej ekspansji. Realizował spektakle i czytania w teatrach w całej Polsce, m.in. Krakowie, Wałbrzychu, Bielsku-Białej, Poznaniu i Warszawie. 




PORTFOLIO

https://companydot.wordpress.com

https://vimeo.com/147992092



PATRONAT MEDIALNY

Koncert Indywidualny został objęty patronatem medialnym radia RDC. 

Chciałbyś objąć nas patronatem medialnym? Skontaktuj się z nami, a prześlemy do Ciebie naszą ofertę patronacką!



KONTAKT

dotcomp4ny@gmail.com

fanpage: https://www.facebook.com/koncertindywidualny/ 


+48 535 847 634 Patrycja Kowańska

+48 660 774 633 Bartosz Ostrowski 




NAGRODY

W zamian za wsparcie naszego projektu otrzymacie nagrody!


5 zł  podziękowania na naszym fanpage’u


10 zł podziękowania na naszym fanpage’u, plakat i zdjęcia Koncertu Indywidualnego przesłane mailem


25 zł podziękowania na naszym fanpage’u, plakat i zdjęcia Koncertu Indywidualnego przesłane mailem, wlepki Koncertu Indywidualnego


50 zł podziękowania na naszym fanpage’u, oficjalne zaproszenie na premierę, koncertowa opaska,  specjalny, przypinka Koncertu Indywidualnego


75 zł podziękowania na naszym fanpage’u, personalizowany GIF przesłany mailem, oficjalne zaproszenie na premierę, koncertowa opaska, plakat mailem


100 zł wydrukowany plakat z podpisami ekipy KI, oficjalne zaproszenie na premierę, imienne podziękowania video od ekipy KI, koncertowa opaska


200 zł wszystkie powyższe nagrody oraz płyta z muzyką Koncertu Indywidualnego 


300 zł wszystkie powyższe nagrody oraz film making of


500 zł wszystko co wyżej, power bank Koncertu Indywidualnego


1000 zł wybrane nagrody z puli, udział w 2-dniowych warsztatach z performerami Koncertu Indywidualnego (luty 2017)


5000 zł wybrane nagrody z puli, tytuł głównego sponsora KI



fot. Daniela Puła 





Komentarze

  • Kasia Alexandrowitsch - awatar

    Kasia Alexandrowitsch

    16.12.16
    16.12.16

    Jestem bardzo ciekawa spektaklu i czekam na następne wasze działania!

  • Anonimowy Darczyńca - awatar

    Anonimowy Darczyńca

    13.12.16
    13.12.16

    Aleksandra i Zdzisław pozdrawiają!

  • Anonimowy Darczyńca - awatar

    Anonimowy Darczyńca

    08.12.16
    08.12.16

    Widzimy się 17.12 :) Rim

  • Anonimowy Darczyńca - awatar

    Anonimowy Darczyńca

    06.12.16
    06.12.16

    Emilia Juchnicka i Joanna Żukowska wspierają KI.

  • Anonimowy Darczyńca - awatar

    Anonimowy Darczyńca

    02.12.16
    02.12.16

    Chce podziękowania na funpage chce! Karol K jestem

Patrycja Kowańska - awatar

Patrycja Kowańska

Organizator zbiórki

Wpłaty - 69

Anonimowy Darczyńca - awatar
30
Anonimowy Darczyńca
Gaba - awatar
90
Gaba
Anonimowy Darczyńca - awatar
100
Anonimowy Darczyńca
Anonimowy Darczyńca - awatar
90
Anonimowy Darczyńca
MARY - awatar
20
MARY
Mateusz Bieniusa - awatar
9
Mateusz Bieniusa
Bastet fashion - awatar
1 500
Bastet fashion
Kasia Alexandrowitsch - awatar
50
Kasia Alexandrowitsch
Anonimowy Darczyńca - awatar
40
Anonimowy Darczyńca
Anonimowy Darczyńca - awatar
300
Anonimowy Darczyńca

Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas

Jak to działa?

1

Stwórz zbiórkę

Podaj kwotę, uzupełnij opis, gotowe!

2

Udostępnij

Zapraszaj do wsparcia zbiórki.

3

Zbierz pieniądze

Wykorzystaj najlepsze narzędzie w sieci.

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij