Cześć mam na imię Paulina. Jestem fizjoterapeutką i pedagogiem specjalnym- na co dzień pracuję w Zespole Szkół we Wrocławiu, gdzie m.in mam pod opieką uczniów, którzy borykają się z wieloma przeciwnościami losu i posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Są to dzieci zarówno z autyzmem jak i dzieci, których problemy wynikają ze środowiska w jakim wzrastają. Zagrożone m.in wykluczeniem społecznym czy ubóstwem. Szkoła często jest dla nich jedynym miejscem, gdzie czują się bezpiecznie i gdzie mogą poczuć się wartościowo.
Jako pedagog i mama, przykładam dużą wagę do rozwoju dzieci i staram się w jak najlepszy sposób im pomóc. Codziennie, pomagam im walczyć z przeciwnościami dnia codziennego, nauce oraz staram się by każdy dzień w szkole był dla nich niezapomnianym przeżyciem pełnym uśmiechu, bezpieczeństwa i radości.
Na zajęciach zachęcam do wspólnych gier, zabaw integracyjnych. Tematycznie wprowadzam zajęcia zgodnie z obowiązującym kalendarzem- malujemy twarze, tworzymy rękodzieło, kolorowe gazetki, rozmawiamy.
Cały czas się dokształcam i staram się aby dzieci miały wszystko czego potrzebują w danym okresie swojego życia. Obecnie kończę studia podyplomowe z diagnozy rewalidacji i terapii pedagogicznej. Od lutego zaczynam studia z kynoterapii <dogoterapii>.
Całą edukację finansuję sama i dlatego zwracam się z ogromną prośbą do wszystkich, którzy to czytają o wsparcie finansowe w zakupie psa terapeuty.
Kończąc uprawnienia do prowadzenia zajęć z dogoterapii, mogłabym również przez rok poświęcić czas na szkolenie psa i nie byłby to rok zmarnowany. A w przyszłym roku, mogłabym wprowadzać już psa terapeutę do zajęć. Czas pełnego szkolenia psa terapeuty to okres około 2 lat.
Chciałabym wprowadzić do szkoły zajęcia z dogoterapii, pies byłby stałym i codziennym uczestnikiem zajęć. Niezastąpioną pomocą w edukacji dzieci, którym los nie sprzyja, jak i tym dla których szkoła jest po prostu codziennością.
Obecnie mój budżet nie pozwala na zgromadzenie dodatkowych środków na psa, który szczegółowo jest określony jeśli chodzi o rasę, typ charakteru. Na samym zakupie psa się nie kończy, ponieważ jeszcze potrzebne jest wykształcenie oraz odpowiednie szkolenie szczeniaka. A jak wiadomo edukacja kosztuje....
Wybrałam Cavaliera King Charles Spaniela- ze względu na predyspozycję do pracy jako terapeuta. Pies powinien pochodzić z hodowli oraz już jako szczenię odpowiednio być stymulowany do roli jaką ma pełnić. Po krótce, aby zachęcić wszystkich nie tylko miłośników czworonogów do wsparcia akcji, poniżej wytłumaczę m.in czy jest posiadanie psa terapeuty i czym jest owa terapia:
Na czym polega terapia z udziałem psa?
Już samo bycie opiekunem domowego czworonoga ma wiele zalet i prozdrowotnych właściwości. Obecność zwierzaka potrafi nie tylko podnieść na duchu i zrelaksować się, ale także zachęca do dodatkowej aktywności fizycznej i ułatwia poznawanie nowych osób. Nic dziwnego więc, że dogoterapia, czyli terapia z udziałem specjalnie przeszkolonego psa, jest tak popularna i ma niezwykle szerokie zastosowanie.
Czym jest dogoterapia?
Terapia z udziałem psa, zwana także dogoterapią lub kynoterapią, to metoda wspierająca proces leczenia, rehabilitacji i rozwoju. Można ją stosować zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Dogoterapia wykorzystuje naturalne, pozytywne oddziaływanie psa, które u ludzi skutkuje między innymi spadkiem ciśnienia, zmniejszeniem poziomu hormonów stresu, poczuciem bezpieczeństwa i akceptacji. Wykorzystuje to, by poprawić samopoczucie pacjentów przykutych do szpitalnego łóżka, zachęcić do aktywności seniorów cierpiących na demencję czy pomóc wyciszyć się dzieciom z autyzmem. Zaplanowane zajęcia z udziałem psa mogą mieć wiele form i celów.
Należy również pamiętać, że pies to nie jest zabawka i...Dogoterapia nie jest zabawą psem – pies terapeutyczny również wymaga szacunku i nie może być traktowany jak zabawka. Każde zajęcia z udziałem psa muszą być prowadzone z poszanowaniem zwierzęcia, a zachowanie uczestników powinno być kontrolowane przez terapeutę. Zajęcia z dziećmi nie mogą uczyć ich nieprawidłowych zachowań wobec zwierząt. Nie wolno dopuszczać do kładzenia się na psie, ciągnięcia za łapy, przytulania twarzy do pyska psa, rysowania po nim flamastrami… Utrwalanie takich zachowań u dzieci w kontakcie z psem może przełożyć się w przeszłości na ich zachowanie wobec innych, nieprzeszkolonych psów i skutkować poważnym pogryzieniem.
Dziękuję za zapoznanie się z moją prośbą oraz proszę o spełnienie marzenia nie tylko mojego ale też dzieci, które dzięki dogoterapii będą mogły edukować się w sposób przyjemny i bardzo potrzebny, zwłaszcza tym którym autyzm zamyka świat zewnętrzny. Marzę aby moi podopieczni wyszli ze skorupy, czerpali przyjemność z kontaktu z rówieśnikami, by niechęć do bliskości i zabawy ich nie dotyczył. Aby zapomnieli o zaburzeniach mowy i innych typowych problemach jakie daje im choroba.
Pozdrawiam
Paulina :)
Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas
Załóż darmową zbiórkę pieniędzy dla siebie, swoich bliskich lub potrzebujących!