Piotr Ploski
I tak, co mamy już dzięki wam zrobione:
- wymieniona turbina z kolektorem wydechowym (koszt: używana turbina ze szrotu 250 PLN, regeneracja 5 150 hrywien - ok. 850 PLN, wymiana 8 500 hrywien, czyli 1 200 PLN). Udało się bez zdejmowania silnika dzięki zaangażowaniu chłopców z Дніпро Мотор Інвест w Kijowie. Zrobili to w ciągu doby.
- wymienione łożyska w przednich kołach, klocki hamulcowe, sworznie wahaczy, silentblocki, remont jednego z zacisków hamulcowych, a to prowadnica się "wygła" tak, że przy demontażu pękła. Ogólnie - kółka przednie już nie odpadną. Koszt wszystkiego 8 000 hrywien, czyli jakieś 1 100 PLN.
Przy okazji udało się namierzyć wyciek płynu chłodniczego i uszczelnić rurę od intercoolera piękna metalową wstawką, jak u prawdziwego Terminatora. Koszt 1 700 UAH (240 PLN)
Sumując - wydaliśmy do tej pory 3 640 PLN, dzięki waszemu wkładowi już nie tak obciąża nasze kieszenie.
Przed nami jeszcze remont przednich kolumn McPhersona, bo chyba od nowości nikt ich nie ruszał - to będzie spory wydatek, a tłuką już niemiłosiernie.
Jeśli zdarzy się nazbierać jakąś górkę - to pójdzie na roboty blacharskie, bo ruda gryzie nas w niektórych miejscach już na wylot.
Bardzo jestem zadowolony, że udało się wymienić turbinę z kolektorem bez zdejmowania silnika - kolektor był do bloku silnika praktycznie "przyspawany" przez lata eksploatacji. Szpilki wyglądały jak część dekoracji z Latającego Holendra - można się było tylko domyślać, że pod warstwą rdzy były kiedyś śruby.