Stwórz swoją opowieść! Indywidualna historia pozwoli innym utożsamić się z Tobą. Nie bój się pisać w pierwszej osobie jako “JA”. Dzięki temu skrócisz dystans z odbiorcą. Jeśli pamiętasz moment, w którym decydujesz się na założenie zbiórki, podziel się nim! Podczas pisania warto również postawić się w roli osoby czytającej. Zastanów się, jakie emocje wywołuje stworzony przez Ciebie opis.
Zakładasz zbiórkę dla przyjaciółki, członka rodziny lub wybranej organizacji pozarządowej? Nie szkodzi! Podkreśl, dlaczego decydujesz się na stworzenie zbiórki. W 2-3 zdaniach napisz, dlaczego to dla Ciebie ważne.
W opowiadaniu swojej historii, staraj się być jak najbardziej autentyczny. Opisz swoją motywację, moment przełomowy, który skłonił Cię do założenia zbiórki, oraz wszelkie emocje, jakie towarzyszyły Ci w tym czasie. Autentyczność i szczerość pozwolą Twoim darczyńcom poczuć się związanymi z Twoją sprawą i lepiej zrozumieć, dlaczego ich wsparcie jest tak ważne.
Kluczem do sukcesu jest przykucie i utrzymanie uwagi odbiorcy. Na portalu Pomagam.pl pojawiają się setki zbiórek… codziennie. Wyobraź sobie, że masz 15 sekund na przedstawienie swojej. Jakie informacje powinny się pojawić? Przydatnym ćwiczeniem jest odpowiedzenie sobie na 3 podstawowe pytania:
Widzisz? Całą historię można zamknąć w 2-3 zdaniach. Kiedy masz już fundament opisu zbiórki, teraz możesz pomyśleć o jego rozwijaniu. Zastanów się, co chcesz opowiedzieć oraz jakie emocje chcesz przekazać. Czy jest jakiś mocny punkt w twojej historii, który wywołuje silne emocje? Jeśli tak, nie bój się - opisz go!
Pamiętaj, by zacząć od konkretów. Im krócej, tym lepiej. Załóż, że większość osób zatrzyma się na pierwszym akapicie, dlatego zawrzyj w nim wszystkie najważniejsze informacje. Każdy czytelnik to Twój potencjalny darczyńca.
Nie zapominaj, że skuteczny opis zbiórki powinien zawierać zarówno fakty, jak i emocje. Fakty dostarczają konkretów, a emocje budują więź z czytelnikiem. Opowiedz o osobie, dla której organizujesz zbiórkę, o jej życiu, marzeniach i trudnościach, z jakimi się zmaga. Wyjaśnij, jak bardzo potrzebuje wsparcia i jak zbiórka charytatywna może realnie zmienić jej życie.
Pamiętaj, że tytuł to pierwsza rzecz jaką widzą Twoi potencjalni darczyńcy. Skonstruuj go tak, by jak najlepiej wypromował Twoją zbiórkę zarówno na portalu Pomagam.pl, jak i w mediach społecznościowych.
Chcesz zacząć od tytułu, a potem zająć się opisem? Spróbuj odwrócić kolejność! Najpierw napisz historię i na jej podstawie wymyśl tytuł, który będzie najlepiej oddawać sens Twojej zrzutki. Powinien on zawierać imię bądź nazwę organizacji, której dotyczy oraz wyzwanie, z którym się mierzy.
Poniżej przedstawiamy przykłady:
Kasia walczy z nowotworem
Schronisko TOSIA ratuje bezdomne psy
Fundacja XYZ zbiera na uruchomienie jadłodalni
Tworzenie tytułu, który wzywa do działania, jest kluczowe. Użyj czasowników, które inspirują do działania, jak „walczy”, „ratuje”, „zbiera”. Dzięki temu tytuł stanie się bardziej dynamiczny i przyciągający uwagę. Unikaj ogólników i staraj się być jak najbardziej precyzyjny. Dzięki temu zwiększysz szansę na sukces zbiórki.
Tytuł jest niezwykle ważny! To on przykuwa uwagę i może sprawić, że inni będą wchodzić i wpłacać na Twoją zbiórkę.
Transparentność pomaga otrzymać zaufanie i przekonać do siebie innych. Dzięki temu wokół Twojej zrzutki tworzy się społeczność. Są to osoby, które mogą stać się Twoimi ambasadorami. Napisz konkretnie, na co zbierasz pieniądze oraz informuj na bieżąco, w jaki sposób je wydajesz.
Opisuj każdy etap realizacji celu, na który zbierasz fundusze. Aktualizuj informacje o postępach, dodawaj zdjęcia i filmy, które pokazują, jak zebrane środki są wykorzystywane. Dzięki temu darczyńcy będą mieli pewność, że ich pieniądze są dobrze inwestowane i że ich wsparcie w postaci darowizn rzeczywiście pomaga.
Nie bój się być szczerym również w kwestii trudności i wyzwań. Opowiedz o problemach, z jakimi się zmagasz, i jak planujesz je pokonać. Transparentność buduje zaufanie, a zaufanie jest kluczowe dla sukcesu i powodzenia zbiórki.
Zachęć również darczyńców do udostępnienia zbiórki w mediach społecznościowych - Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, YouTube i w innych social mediach. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą promować zbiórkę i zachęcać swoich bliskich do wpłat - większa ilość udostępnień to większa szansa na dotarcie do większej liczby darczyńców, co oznacza więcej zebranych wpłat!
Budowanie relacji z darczyńcami to nie tylko prośba o wsparcie, ale także podziękowania i utrzymywanie kontaktu. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości, dziękuj za każdą wpłatę, nawet najmniejszą. Twórz aktualizacje, które pokazują, jak zbiórka postępuje, co udało się osiągnąć dzięki zebranym środkom.
Relacje z darczyńcami mogą przekształcić się w długoterminowe wsparcie. Osoby, które raz wsparły zbiórkę, mogą być skłonne pomóc ponownie w przyszłości, jeśli będą czuły się zaangażowane i docenione. Dlatego ważne jest, aby organizator internetowej zbiórki utrzymywał kontakt i dbał o relacje ze wspierającymi.
Sposoby na promocję zbiórki znajdziesz w artykule:
Oprócz samego tekstu równie ważny jest wygląd zbiórki. Podziel tekst na akapity i wydziel nagłówki, aby tekst był przejrzysty dla odbiorcy. Postaraj się pisać zwięźle - krótkie i proste zdania o wiele lepiej się czytają. Nie zapominaj również o ortografii i interpunkcji. Możesz pogrubić najważniejsze dla Ciebie momenty, jednak podkreśl tylko to, co naprawdę ważne (maksymalnie 2-3 słowa w akapicie).
Dodaj również zdjęcia lub filmiki dobrej jakości, dzięki temu opis zyska nie tylko na wiarygodności, ale również atrakcyjności. Gdy skończysz, daj komuś bliskiemu tekst do przeczytania przed publikacją i poproś o uwagi. Zapytaj, czy wszystko jest zrozumiałe oraz co warto poprawić.
Zdjęcia są kluczowym elementem każdej zbiórki pieniężnej. Powinny być wysokiej jakości, wyraźne i adekwatne do celu zbiórki. Pamiętaj, że zdjęcie jest często pierwszą rzeczą, którą zauważą potencjalni darczyńcy. Wybierz takie, które najlepiej oddaje charakter Twojej zbiórki i wzbudza emocje.
Zdjęcie, wybrane według powyższych wskazówek zwiększa szansę udostępnień i wsparcia Twojej zbiórki na stronie Pomagam.pl. Więcej o doborze zdjęć przeczytasz w poniższym wpisie:
Ważne, by Twoja zbiórka żyła. Masz już napisany opis. Co możesz jeszcze zrobić, by zebrać więcej funduszy? Co jakiś czas kontaktuj się ze swoją społecznością poprzez aktualizowanie zbiórki. Dodawaj zdjęcia, na których pokażesz, co udało ci się zdziałać, dzięki zebranym funduszom. Jeśli zbierasz na konkretne przedmioty, napisz, ile udało Ci się ich kupić.
Dzięki temu utrzymujesz kontakt mailowy ze swoimi odbiorcami, którzy mogą wpłacić kolejny lub udostępnią Twoją zbiórkę w swoich mediach społecznościowych. Nie zapomnij również podziękować wszystkim, którzy dokonali wpłat i wspierali Cię w tym czasie.
Aktualizacje zbiórki pieniędzy w internecie są kluczowe. Dzięki nim możesz udostępniać postępy, co wpływa na zaufanie i transparentność. Regularnie informuj darczyńców o tym, co udało się osiągnąć dzięki ich wsparciu. Dodawaj zdjęcia, filmy i historie, które pokazują, jak zbiórka zmienia rzeczywistość. Możesz również korzystać z aktualizacji, aby podziękować darczyńcom i zachęcić ich do dalszego wsparcia.
Dodawanie aktualizacji na platformie Pomagam.pl jest proste i intuicyjne. Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak regularnie aktualizować swoją zbiórkę, aby utrzymać zaangażowanie darczyńców.
Kliknij w poniżej i dowiedz się więcej!
Wiesz już jak napisać angażującą historię. Teraz czas na działanie! Stań się bohaterem i opowiedz swoją historię. Nie bój się szczerości - podziel się swoimi emocjami i tym, co dla Ciebie najważniejsze. Nie zapomnij jednak o informacjach, przekazanych w sposób jasny i zrozumiały.
Kliknij poniżej i załóż swoją zbiórkę!
A jeśli nie masz jeszcze założonej zbiórki w naszym serwisie i nie wiesz jak to zrobić, sprawdź nasz kanał na YouTube, gdzie podpowiadamy, jak to zrobić: