Promocja zbiórki w mediach lokalnych wpływa na jej sukces i szybkie zebranie potrzebnych środków. Oto poradnik, jak krok po kroku skutecznie kontaktować się z mediami, aby zainteresować je swoją zbiórką.
Twoja zbiórka, to Twój ważny cel. Im więcej osób się o niej dowie, tym większą masz szansę na szybsze zebranie środków, których potrzebujesz. Jedną z najskuteczniejszych metod do osiągnięcia tego celu, jest pojawienie się artykułu zachęcającego do wsparcia Twojej zbiórki w mediach, zarówno ogólnopolskich, jak i tych z Twojej okolicy. Przeczytaj, jak budować relacje z mediami, aby nagłośnić swoją zbiórkę.
Pierwszym krokiem jest staranne przygotowanie Twojej zbiórki. Pamiętaj, że prezentacja zbiórki jest Twoją wizytówką - dokładnie jak CV. Dlatego kluczowe jest, aby zdjęcie i opis były przemyślane i odpowiednio dobrane. Skorzystaj z profesjonalnych porad dotyczących tworzenia efektywnych opisów i wyboru odpowiedniego zdjęcia, które przyciągną uwagę i wywołają emocje:
- Zobacz, jak przygotować tekst zbiórki: https://pomagam.pl/blog/angazujacy-opis-zbiorki-jak-poruszyc-innych/
- Przeczytaj, jak wybrać zdjęcie zbiórki: https://pomagam.pl/blog/zdjecie-zbiorki-internetowej-jak-dobrac/
Media lokalne to pierwszy krok do tego, aby o Twojej zbiórce dowiedziało się więcej osób. Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz w Twojej okolicy działają portale, radia, telewizje i gazety, które piszą o sprawach swoich mieszkańców. Dziennikarze lokalni szukają tematów, które dotyczą ich społeczności i o nich piszą, robią reportaże, nagłaśniają je. Jeśli nie kojarzysz żadnego portalu, radia czy gazety w swojej okolicy, sprawdź w internecie, jakie media działają w Twoim rejonie.
Utwórz listę mediów i dziennikarzy, którzy mogą być zainteresowani Twoją historią. Skorzystaj z mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy LinkedIn, a także stron internetowych mediów, aby znaleźć odpowiednie kontakty. Zastanów się, czy masz wśród znajomych osoby, które mogłyby pomóc Ci nawiązać kontakty medialne.
Zbiórki, o których piszą i mówią media zbierają więcej środków i w szybszym czasie. Dlatego, aby pomóc Ci do nawiązać z nimi kontakt, przygotowaliśmy bazę mediów, z której możesz skorzystać.
Baza składa się z mediów ogólnopolskich oraz mediów lokalnych. Wybierz media, na których Ci zależy i skontaktuj się z nimi.
Bazę znajdziesz w panelu zarządzania zbiórką.
Masz już kontakty do mediów, teraz przygotuj profesjonalny email lub wiadomość, która zawiera kluczowe informacje o zbiórce oraz osobistą prośbę o wsparcie. Ważne jest, aby była ona jasna, konkretna i przekonująca. Nie zapomnij dodać linku do zbiórki oraz danych kontaktowych.
Oto schemat takiej wiadomości / maila, który możesz wykorzystać:
Tytuł wiadomości: nawiąż do zbiórki i w przypadku mediów lokalnych napisz jakiej miejscowości / miasta dotyczy zbiórki
Przykład: Wieliczka - spłonął dom, rodzina bez środków do życia - ruszyła zbiórka
Dzień dobry,
Nazywam się…..……….jestem………………
Piszę z prośbą o pomoc w nagłośnieniu mojej zbiórki - ………………………
Opowiedz w kilku zdaniach historię, jaka stoi za zbiórką.
Wklej link do zbiórki i zaproś do zapoznania się ze szczegółami.
Podkreśl, że zależy Ci na wsparciu redakcji w nagłośnieniu zbiórki i zostaw do siebie numer telefonu oraz adres mailowy.
Jeśli nie uda Ci się dodzwonić do wybranych redakcji danego dnia, ani nie dostaniesz żadnej odpowiedzi na Twoje maile, koniecznie ponów kontakt po kilku dniach.
Wiele redakcji ma mały zespół i dużo tematów, nad którymi pracuje, więc trzeba się z nimi kontaktować nawet kilka razy, zanim uda się nawiązać kontakt.
Po nawiązaniu kontaktu z dziennikarzami, dbaj o te relacje. Regularnie informuj ich o postępach zbiórki, a także dziękuj za każdą formę wsparcia. To może zaowocować kolejnymi publikacjami o Twojej zbiórce pieniędzy.
Moment zakończenia zbiórki, to również ważny punkt i powód, żeby odezwać się do dziennikarzy i tym, którzy pisali o Twojej zrzutce podziękować za wsparcie.
Twoja zbiórka to Twój ważny cel. Skontaktuj się z mediami, aby zwiększyć szansę na szybki sukces swojej zbiórki.