Pomagam.pl umożliwia organizacjom, fundacjom i indywidualnym organizatorom zbieranie środków na różnorodne cele. Wspieranie zbiórek na Pomagam.pl jest proste, transparentne, bezpieczne i dostępne dla każdego. Na Pomagam.pl każda organizacja może całkowicie za darmo założyć zbiórkę i zacząć zbierać środki na realizację ważnych społecznie działań. Fundraising możesz prowadzić w bardzo prosty i szybki sposób.
Wejdź na Pomagam.pl i kliknij przycisk “Stwórz zbiórkę – za darmo”
Określ kwotę zbiórki Twojej organizacji i podaj jej tytuł
Dodaj zdjęcie do Twojej zbiórki
Jak odpowiednie zdjęcia do zbiórki? Przeczytaj na naszym blogu: https://pomagam.pl/blog/zdjecie-zbiorki-internetowej-jak-dobrac/
Dodaj opis
Jak stworzyć angażujący opis? Oto garść porad: https://pomagam.pl/blog/angazujacy-opis-zbiorki-jak-poruszyc-innych/
Wybierz opcję samodzielną lub ze wsparciem Pomagam.pl
W momencie tworzenia zbiórki możesz wybrać, czy chcesz ją prowadzić samodzielnie czy ze wsparciem Pomagam.pl. Pierwsza opcja jest całkowicie darmowa. Jeśli natomiast zdecydujesz się na promowanie zbiórki stowarzyszenia czy fundacji z naszym wsparciem, będziemy przypominać o Twojej zbiórce i zachęcać do wpłat osoby, które ostatnio odwiedziły stronę Twojej zbiórki (tzw. retargeting).W tym celu będziemy wyświetlać Twoją zbiórkę zarówno na stronie głównej Pomagam.pl jak i w reklamach internetowych. Zwiększa to szanse na to, że więcej odwiedzających Twoją zbiórkę osób zdecyduje się ostatecznie na wpłatę lub udostępnienie zbiórki. Pomoże Ci to też pozyskać nowych darczyńców i szybciej zbierać pieniądze. W zamian za to dodatkowe, nieobowiązkowe wsparcie w promocji od każdej wpłaty potrącimy automatycznie 12%.
Opublikuj swoją zbiórkę i zacznij zbierać środki!
Udostępnij zbiórkę w mediach społecznościowych
Pamiętaj, żeby udostępniać zbiórkę we wszystkich mediach społecznościowych Twojego stowarzyszenia czy fundacji: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube i TikTok. Stwórz angażujące posty, opisz krótko sytuację Twojej organizacji oraz wymień najważniejsze działania i najistotniejsze potrzeby. Dodawaj do postów materiały video oraz zdjęcia, które obrazują pracę Twojej organizacji.
Regularne aktualizacje, udostępnianie postępów zbiórki oraz odpowiadanie na komentarze i pytania to sposób na budowanie społeczności wokół Twojej organizacji i zwiększanie zaangażowania odbiorców.
Skontaktuj się z mediami, influencerami i liderami opinii
Znajdź influencerów, liderów opinii oraz media, które mają zasięg wśród grupy docelowej Twojej organizacji. Skup się na tych, którzy już wcześniej angażowali się w podobne tematy lub wyrażali zainteresowanie sprawami społecznymi, środowiskowymi czy humanitarnymi.
Przygotuj spersonalizowane wiadomości dla influencerów i mediów. Wyjaśnij, dlaczego kontaktujesz się właśnie z nimi i w jaki sposób ich zaangażowanie może przyczynić się do pomocy innym.
Opracuj materiały prasowe i informacyjne, które łatwo można udostępnić, takie jak notatki prasowe, infografiki czy krótkie filmy wideo prezentujące cele i działania Twojej organizacji. Upewnij się, że są one atrakcyjne wizualnie i zawierają wszystkie niezbędne informacje.
Zaproponuj konkretną formę współpracy. Może to być udostępnienie posta, stworzenie dedykowanego contentu, przeprowadzenie wywiadu z przedstawicielem Twojej organizacji czy organizacja wspólnego eventu online.
Pamiętaj, że współpraca z influencerami i mediami to nie tylko jednorazowa akcja. Staraj się budować trwałe relacje, które mogą przynieść korzyści obu stronom w przyszłości. Po zakończeniu współpracy pamiętaj o podziękowaniach. Możesz również podzielić się wynikami zbiórki i feedbackiem, jakie otrzymałaś/otrzymałeś, aby pokazać realny wpływ ich zaangażowania.
Skorzystaj z newslettera. Kontaktuj się mailowo ze swoimi darczyńcami
W mailingu do darczyńców opisz najważniejsze potrzeby i działania Twojej organizacji. Wiadomości mailowe powinny podkreślać, jak łatwo i skutecznie można wesprzeć Twoją organizację. Kontakt z darczyńcami indywidualnymi jest bardzo ważny.
Twoje newslettery powinny być w miarę krótkie, ale jednocześnie zawierać wszystkie kluczowe informacje. Przygotuj treść tak, aby była zwięzła, ale inspirująca i motywująca do działania. Zadaj sobie pytania takie jak:
Czy każde zdanie przekazuje istotną informację?
Czy treść motywuje odbiorcę do podjęcia działania?
Czy mailing jasno wskazuje, jak można wesprzeć Twoją organizację?
Każdy mail powinien kończyć się jasnym i konkretnym wezwaniem do działania (CTA – Call To Action), które nie pozostawia wątpliwości co do tego, jak odbiorca może pomóc. Możesz użyć klikalnych przycisków (buttonów) lub linków, aby podkreślić te wezwania, na przykład:
"Wesprzyj naszą organizację darowizną już dziś!"
“Przekaż darowiznę na rzecz naszej organizacji”
“Wpłać i pomóż nam dalej pomagać”
Pamiętaj, aby zawsze dodawać link, który kieruję darczyńcę do Twojej zbiórki. Bez konkretnego przekierowania darczyńca nie będzie wiedział, w jaki sposób wesprzeć Twoją organizację.
Po wysłaniu wiadomości monitoruj zaangażowanie odbiorców i analizuj efektywność komunikacji, aby w przyszłości jeszcze lepiej dostosować swoje przekazy.
Skorzystaj z płatnych reklam
Płatna reklama to potężne narzędzie, które może znacząco zwiększyć zasięg i skuteczność Twojej zbiórki pieniędzy, ale także pokazać się potencjalnym darczyńcom, a także pobudzić aktywność w tych, którzy już wpłacili na rzecz Twojej organizacji. Najpierw zdefiniuj, co chcesz osiągnąć dzięki kampanii płatnych reklam. Czy jest to zwiększenie świadomości o Twojej organizacji, zwiększenie liczby odwiedzin na stronie zbiórki, czy konkretne wpłaty na rzecz Twojej organizacji? Jasno określony cel pomoże Ci skonfigurować i zoptymalizować kampanię. Możesz pobudzić aktywność
Platformy takie jak Facebook i Google Ads oferują zaawansowane opcje targetowania, które pozwalają dotrzeć do konkretnych grup odbiorców. Możesz segmentować odbiorców na podstawie demografii, zainteresowań, zachowań, a nawet wcześniejszych interakcji z Twoją stroną. Dostosowanie reklam do odpowiedniej grupy zwiększa szanse na ich skuteczność.
Regularnie sprawdzaj wyniki kampanii i dokonuj niezbędnych zmian. Narzędzia analityczne dostępne na platformach reklamowych oferują szczegółowe informacje o wydajności reklam, dzięki czemu możesz dostosować strategię.
Pamiętaj, że każde NGO, niezależnie od wielkości czy zakresu działania, może skorzystać z narzędzi i strategii omówionych wyżej, aby efektywnie zbierać środki na Pomagam.pl. Od udostępniania w mediach społecznościowych, przez kontakt z mediami i influencerami, po komunikację mailową i skuteczne wykorzystanie płatnych reklam. Każdy z tych kroków może przyczynić się do sukcesu zbiórki Twojej organizacji.
Wejdź na Pomagam.pl, kliknij przycisk “Stwórz zbiórkę - za darmo!” i zacznij zbierać fundusze dla Twojej organizacji już dzisiaj. To bardzo proste!
Nie wiesz jak założyć zbiórkę? Odwiedź nasz kanał na Youtube, gdzie wyjaśniamy Ci jak to zrobić: