W pewnym momencie zdarza się tak, że zbiórka, którą założyłeś stanęła w miejscu. Znajomi i znajomi znajomych, jeśli mogli, już ją wsparli. Na grupach i stronach, na których udostępniłeś link do swojej zbiórki pieniędzy pojawiły się nowe sprawy i teraz to one są w centrum zainteresowania... Więc co teraz? Jak przyciągnąć uwagę odbiorców i zainteresować ich tematem twojej zbiórki? Jak wykorzystać siłę crowdfundingu, aby twoja zbiórka zakończyła się sukcesem. Przeczytaj praktyczne porady, które pomogą ci promować zbiórkę pieniędzy na twój cel.
Oczywiście na umieszczanie linka do zbiórki jeszcze raz, chociażby na swoim profilu w social media, wpadłeś już dawno sam i zdajemy sobie sprawę, że nie odkrywamy tutaj Ameryki. Mamy jednak kilka wskazówek, jak zrobić to skuteczniej.
Kluczem do sukcesu zrzutki jest dotrzeć do różnych grup odbiorców i zbudować społeczność wokół twojej zbiórki. Zmiana zdjęcia pozwoli przyciągnąć uwagę tych, którzy z jakichś powodów nie zwrócili uwagi na poprzednie lub ponownie zwrócić uwagę tych osób, które już widziały link, ale być może jeszcze nic nie wpłaciły. W świecie, w którym jest wszędzie tak dużo informacji, nasz mózg ignoruje już rzeczy, które zna, więc jeśli pojawi się nowy element, jest duża szansa, że to zarejestruje.
A jeśli chodzi o opis linku - cóż, zawsze warto postawić na szczerość i napisać wprost, że zbiórka stanęła i prosisz jeszcze raz o pomoc w zebraniu potrzebnej kwoty. Gdy link pozostanie bez opisu, ktoś, kto już wcześniej go widział, a może nawet wpłacił pieniądze, pomyśli, że ma to już odhaczone. Dzięki opisowi i dodaniu nowych informacji o twojej zbiórce wiemy, że pojawił się inny problem (zbiórka stanęła) i potrzebne jest inne rozwiązanie np. udostępnienie linku u siebie.
Pod każdą zbiórką na platformie Pomagam.pl jest miejsce na jej aktualizację. To ważna funkcja serwisu, bo pozwala na interakcje z darczyńcami i budowanie zaangażowania wokół zbiórki. Aktualizacje to też potężne narzędzie do pozyskania większej liczby wpłat i szybszego zrealizowania celu zbiórki.
Pisz o każdym mniejszym i większym wydarzeniu, każdy darczyńca, który wpłaca pieniądze jest ciekawy, czy coś zmieniło, czy zwyczajnie jego datek realnie pomógł. Nie bez powodu w końcu wybrał tę, a nie inną zbiórkę. Nawet, jeśli według Ciebie nie dzieje się nic szczególnego, spróbuj chociaż raz na miesiąc napisać kilka zdań, aby opowiedzieć co się dzieje i przedstawić bieżący stan sytuacji. Dzięki temu, osoby które zajrzą na zbiórkę, będą wiedziały, że zbieranie pieniędzy trwa i warto jeszcze wpłacić darowiznę. A osoby, które już na nią wpłaciły otrzymają informację o aktualizacji - być może aktualizacja zachęci je, aby wesprzeć Cię ponownie? Albo udostępnią zbiórkę dalej np. na swoim facebooku?
Sprawdź, jak dodać aktualizację zbiórki
Oprócz opisywania aktualności, mile widziane są również zdjęcia. Czasem zbiórki trwają bardzo długo, a ich bohaterowie zmieniają się. Dzieci są już zupełnie inne po dwóch miesiącach, zwierzęta z interwencji o wiele lepiej wyglądają, a domy po pożarach, czy remontach... Cóż, chyba nie musimy tłumaczyć :) Warto też zawsze podziękować, jeśli wykorzystało się już część pieniędzy ze zbiórki.
Dowiedz się, dlaczego warto aktualizować zbiórkę
Masz ulubioną artystkę? Śledzisz któregoś z influencerów? Jeśli jest taka możliwość, warto poprosić znaną osobę o udostępnienie zbiórki. Dzięki rozpowszechnianiu informacji o zrzutce wraz z linkiem bezpośrednio do strony internetowej zbiórki zauważą ją osoby, które wcześniej nie miałyby szansy się o niej dowiedzieć. Każda znana osoba ma też swoich wiernych fanów, którzy uznają jej autorytet, szanują jej zdanie lub po prostu ufają jej i jej decyzjom. Kiedy ktoś znany zachęci swoich obserwatorów na tiktoku, instagramie czy facebooku do wsparcia twojej inicjatywy, pokaż to na swoich profilach w social media - zrób o tym stories i napisz post. Oznacz w nich także profil Pomagam.pl, chętnie umieścimy taką informację też u siebie! :) Oczywiście super, jeśli możesz też nakręcić krótki film ze znaną osobą lub zrobić sobie zdjęcie. Im bardziej indywidualnie podejdzie do sprawy, tym lepiej, a zdjęcia i filmy w internecie mają pozwalają dotrzeć do szerokiego grona osób, nie tylko do twoich znajomych.
Zobacz, jak udostępniać zbiórkę w internecie
Aby skutecznie promować swoją zbiórkę pieniędzy online, warto poszukać pomocy w mniej oczywistym miejscu. Wiadomo, jeśli Twoje dziecko choruje, najlepiej poprosić o wsparcie osób, które są w podobnej sytuacji i doskonale ją rozumieją. Ale czasem można podejść do tego od innej strony. Zastanów się, co Twoje dziecko lubi, do czego chciałoby wrócić, gdy wyzdrowieje. Córka gra w piłkę? Spróbuj poprosić o pomoc kluby sportowe. Syn ma ulubiony park? Dotrzyj do osób, które również go uwielbiają. Możliwości jest naprawdę bardzo dużo.
Przeczytaj, jak promować zbiórkę offline
Rozejrzyj się dookoła. Często nie zwracamy uwagi na wiele rzeczy, bo wydaje nam się, że nie mamy z nimi nic wspólnego. Tymczasem blisko nas działają domy kultury, są wolontariusze chętni do pomocy, czy starsze osoby, które być może nie będą miały pieniędzy, ale np. zdrowie i czas, aby pomóc. Spróbuj porozmawiać z osiedlowym teatrem - możliwe, że w imię ważnej sprawy, chętnie podzielą się zyskiem ze sprzedanych biletów, albo powieszą u siebie plakat zachęcający ludzi do przekazania funduszy na twoją zbiórkę. Sprawdź, czy w pobliskiej szkole są zbiórki harcerskie - harcerze często dołączają do akcji charytatywnych poświęcając na to swój własny czas i nie oczekując niczego w zamian. A może w Twoim parku spotyka się grupa psiarzy? Wystarczy dobry pomysł, a mordki psów na pewno przyciągną uwagę w internecie :) Pamiętaj, czasem już kilkuosobowa grupa to wielka siła i zasięg!
A na koniec przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś na stronie swojej zbiórki. Czy wszystko jest tam jasne? Czy wyjaśniłeś, dlaczego zorganizowałeś zbiórkę? Czy nie zapomniałeś o niczym ważnym? Czy Twoje zdjęcie dobrze obrazuje sytuację i jest w miarę dobre technicznie? Czy zachęciłeś ludzi do kliknięcia i wpłacania datków? To tylko drobiazgi, ale razem to wszystko ma wpływ na decyzję, czy ktoś zechce dołączyć do Twojej zbiórki. Powodzenia!
Stwórz zbiórkę, wybierz cel i daj się ponieść wielkiej sile ludzkich serc!