STOWARZYSZENIE HISTORYCZNO-BADAWCZE "GALEA"
3 styczeń 2020 roku - przedstawiciel naszego stowarzyszenia w transmisji na żywo przedstawia projekt utworzenia Muzeum Regionalnego w Suszu oraz budynek, który udało się pozyskać na ten cel.
Stowarzyszenie Historyczno-Badawcze "Galea" z siedzibą w Suszu jest organizacją powstałą w 2017 roku. Stowarzyszenie skupia w swoich szeregach osoby pasjonujące się przeszłością Pomezanii ze szczególnym uwzględnieniem ziemi suskiej i sąsiednich terenów. Naszym podstawowym celem jest upowszechnianie wiedzy historycznej o tych terenach oraz ochrona wszelkiego rodzaju zabytków z obszarów będących w naszym zainteresowaniu.
Jesienią 2019 roku nasze stowarzyszenie założyło Muzeum Regionalne w Suszu, które zostało zarejestrowane w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W tym samym czasie nasza organizacja na potrzeby utworzenia wystaw muzealnych wynajęła od Fundacji Ochrony Dziedzictwa Żydowskiego zabytkowy budynek dawnej synagogi znajdujący się w Suszu przy ul. Wąskiej 5.
Remontowany budynek dawnej synagogi żydowskiej, w którym tworzone jest Muzeum Regionalne w Suszu.
Wynajęty budynek przez kilka ostatnich lat nie był użytkowany a ponadto systematycznie był dewastowany. Na początku bieżącego roku rozpoczęliśmy pierwsze prace remontowe jego wnętrza. Do końca maja udało nam się przeprowadzić remont piętra opisywanego budynku. Dotychczas udało nam się wyremontować klatkę schodową, główną salę wystawową, pomieszczenie biurowe oraz pomieszczenie magazynowe połączone z pracownią konserwacji eksponatów. Przeprowadzenie remontu było możliwe tylko dzięki wsparciu ze strony mieszkańców, lokalnych firm i instytucji, gdyż jako stowarzyszenie utrzymujemy się tylko i wyłącznie ze składek członkowskich oraz otrzymanych darowizn. Za udzielone nam dotychczas wsparcie serdecznie dziękujemy i mówimy otwarcie: "Tylko dzięki Waszej pomocy mamy szansę na utworzenie Muzeum Regionalnego w Suszu".
Na fotografii wyremontowana z dotychczasowych darowizn główna sala wystawowa znajdująca się na piętrze budynku.
Jako organizacja nie dysponujemy już środkami finansowymi, czy materiałami, które pozwoliłyby na dokończenie rozpoczętego remontu. Szacujemy, że na remont pozostałych pomieszczeń potrzebna jest nam kwota minimum 5.000zł. Do wyremontowania pozostał nam cały parter budynku, gdzie znajdują się następujące pomieszczenia: dwa korytarze, łazienka, kotłownia, sala wystawowa o pow. 44 metrów oraz sala konferencyjno-wystawowa o pow. 30 metrów.
Środki pochodzące ze zorganizowanej zbiórki zostaną przeznaczone na zakup materiałów niezbędnych do dokończenia remontu oraz niezbędnego wyposażenia muzeum takich jak: 80 metrów kwadratowych paneli podłogowych, cementu i żwiru do wylania posadzki, wylewki samopoziomującej pod panele podłogowe, płyt kartonowo-gipsowych oraz konstrukcji do suchej zabudowy, gładzi szpachlowych, farb do malowania ścian oraz okien i drzwi, listew przypodłogowych, elementów instalacji elektrycznej i oświetlenia, itd.
Za wszelkie wpłaty z góry serdecznie dziękujemy. Mamy nadzieję, że dzięki Waszemu wsparciu jeszcze w tym roku uda na się przeprowadzić zaplanowany remont do końca a w przyszłym roku otworzyć i udostępnić Muzeum Regionalne w Suszu dla zwiedzających.
3 styczeń 2020 roku - przedstawiciel naszego stowarzyszenia w transmisji na żywo przedstawia projekt utworzenia Muzeum Regionalnego w Suszu oraz budynek, który udało się pozyskać na ten cel.
Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas
Załóż darmową zbiórkę pieniędzy dla siebie, swoich bliskich lub potrzebujących!
Wpłata nie jest możliwa po końcu zbiórki.
Zrób jeszcze jeden mały krok.
Nawet 1 zł może pomóc!