Zbiórka Nowa siedziba okienka życia - zdjęcie główne

Nowa siedziba okienka życia

41 661 zł  z 45 000 zł (Cel)
Wpłaciło 1 125 osób
Wpłać terazUdostępnij
 

Znacie to uczucie, gdy po latach wszystko zaczyna wyglądać tak, jak chcieliście? Gdy kończycie remonty, wyposażacie mieszkanie w to, co konieczne,  gdy w końcu wszystko, co najważniejsze, jest już zrobione i można zabrać się za szczegóły, które umilą Wam spędzanie czasu, dopełnią to, co powstawało przez miesiące, a czasem lata, gdy ostatnia ramka na zdjęcia, czy wazonik na komodzie wieńczy Wasz wysiłek i z zadowoleniem stwierdzacie, że właśnie tak miało to wyglądać? 

My poznaliśmy to uczucie  w tym roku, całkiem niedawno.. Okienko działa już 6 lat i dopiero teraz, po zakończonych remontach w lokalu, wymienionych klatkach,  oklejeniu szyb, byśmy byli widoczni, po ustawieniu wszystkiego tak, by pomieścić jak najwięcej maluchów, zapewnić im wybieg i wyposażyć we wszystko, czego potrzebują, możemy powiedzieć, że jesteśmy z niego dumni. 

Niestety.. Długo się nim już nie nacieszymy. Późną wiosną przyszłego roku musimy opuścić lokal, budynek, w którym go wynajmujemy, będzie remontowany i po remoncie będzie miał inne przeznaczenie, niż dotychczas. 


Mamy dwie opcje. Jedna z nich, to wygaszenie naszego działania, zejście do takiej liczby podopiecznych, abyśmy pomieścili je w domach tymczasowych. Biorąc pod uwagę fakt, że w tej chwili od dawna nie schodzimy poniżej setki (przeciętnie mamy  ponad 50 królików, 25 świnek, 20 szynszyli i sporo myszek i małych gryzoni), a w miesiącach letnich zeszłego roku dobiliśmy w lipcu powyżej 200, będzie nam ciężko to zrobić. Tym bardziej, że część naszych podopiecznych to nieadopcyjne, ciężko chore lub niepełnosprawne maluchy. Nie sztuką je wydać gdziekolwiek, muszą mieć odpowiednią opiekę, regularne kontrole, badania, leki, rehabilitację, korekty zębów itp. Byłoby nam bardzo szkoda odmawiać pomocy kolejnym potrzebującym maluchom, za dużo dramatów wokół, by patrzeć na nie bezradnie i nie mieć możliwości pomocy.. :( 

Druga opcją jest zaczęcie wszystkiego od nowa.. Kolejnego remontu, kolejnej przeprowadzki, urządzania, choć już o tyle prostszego, że wyposażenie dla zwierzaków mamy kompletne. Nie ma w Lublińcu lokalu, który nadał by się pod taki rodzaj działalności, jak nasza i był dostępny w przystępnej dla nas cenie. W tej chwili mamy 90m2, a miesięczny koszt utrzymania lokalu (czynsz, wywóz śmieci, prąd) to około 3 tys złotych. Już teraz ciężko nam czasem spać spokojnie, bo sytuacja stała się niestabilna, wpłat jest dużo mniej i ratują nas tylko organizowane bazarki 


Całe szczęście w tym naszym nieszczęściu, że mamy bardzo fajnego wynajmującego, któremu zależy na tym, byśmy zostali u niego, choć w innym miejscu. Oglądaliśmy wstępnie miejsce, jakie nam proponuje. Mimo tego, że żołądek nie daje mi z nerwów spać po nocach, pojawiła się iskierka nadziei, bo okolica jest cichutka, będziemy mieli do dyspozycji ogród, lokal jest podobnej wielkości, zachowamy cenę wynajmu. 


Na tą chwilę miejsce wygląda tak, że trzeba olbrzymiej wyobraźni, by zobaczyć tam nasze okienko ;) ale my je widzimy! Nie wiem, czy to oznaka szaleństwa, czy desperacji- jednak wiemy jedno- średnio mamy inne wyjście, jeśli dalej chcemy działać na taką skalę jak teraz, albo chociaż zbliżoną. 


Wiemy, jak będzie wyglądał, w jakim stanie będziemy mogli wejść do niego w przyszłym roku, by w ciągu miesiąca dostosować go pod siebie i się przeprowadzić. Będzie w stanie surowym. Będziemy musieli położyć podłogę, na ścianach kafelki lub inną powierzchnię, którą da się myć i dezynfekować (dzięki, hodo!), powiesić lampy, ewentualnie rozważyć jakieś dodatkowe ocieplenie, zamontować sanitaria


To duży lokal, duża powierzchnia. 80m2. Mamy trochę czasu na to, by uzbierać na to fundusze, ale ciężko w tej chwili przewidzieć, czy zdołamy to zrobić. Oprócz tego, że musimy na bieżąco zadbać o leczenie, karmienie, utrzymanie i wyżywienie naszych maluchów, będziemy musieli zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem, jakim jest przystosowanie lokalu do zwierzaków. Plusem jest to, że dom, w którym mielibyśmy się mieścić, od jesieni będzie remontowany, ocieplany i osuszany, więc wchodzimy na surowe, ale naprawdę porządne miejsce. Będziemy mieli podłączony prąd, wodę, ogrzewanie. 


Reszta będzie w naszej gestii. Mamy pół roku na to, by oprócz opłacania bieżących wydatków, nazbierać na remont.  Nie wiemy, czy się uda, ale spróbować musimy.. Będziemy robić bazarki przeznaczone właśnie na ten cel, mamy nadzieję, że uda się zorganizować jakiś kiermasz rękodzieła, cokolwiek, co dorzuci parę groszy na remont. Wy również możecie nam pomóc-np.  tworząc u siebie  szybkie licytacje rękodzieła czy jakichś przedmiotów, z których uzbierana kwota będzie wpłacana na naszą zrzutkę. Możecie też pomóc udostępniając zbiórkę, zapraszając do pomocy znajomych, właścicieli firm, czy osoby przyjazne zwierzakom. Każda pomoc będzie dla nas teraz bardzo ważna- jak zwykle bez Was nic sami nie damy rady zrobić


Bardzo prosimy Was o wsparcie, jeśli uważacie, że nasza dalsza działalność ma sens. Nawet nie wiemy jeszcze, w jakiej dokładnie kwocie zamknie się dostosowanie lokalu. Będziemy ją modyfikować w trakcie zakupów i wyceny specjalistów. Mamy nadzieję, że z Wami wszystko jak zwykle się uda <3 

#udostępnij

Aktualizacje


  • OTOZ „Animals” Inspektorat Lubliniec - awatar

    OTOZ „Animals” Inspektorat Lubliniec

    14.04.2021
    14.04.2021

    Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że musimy przenieść okienko w inne miejsce, bo dotychczasowy budynek będzie remontowany i zmieni swoje przeznaczenie. Mieliśmy przenieść się do innego, który miał być od podstaw remontowany pod nasze potrzeby

    Niestety albo i stety plany się skomplikowały, sporo się namieszało i dla naszego zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa maluchów, lokal będzie jednak inny niż ten, który miał na nas czekać..

    Remont jeszcze nie ruszył, nie było wiadomo, kiedy będzie gotowy, a nie możemy pozwolić sobie na taką niepewność, bo w czerwcu musimy opuścić dotychczasowe lokum

    Znalazłam lokal na tej samej ulicy, na której jesteśmy teraz i mam nadzieję, że tu uda nam się już zatrzymać na dłużej..

    Niebawem postaram się dopiąć już wszystko z umowami i pokazać Wam nowe lokum

    Czekają nas spore koszty i mnóstwo pracy, więc bardzo prosimy o Wasze wsparcie właśnie teraz- zarówno finansowe, jak i późniejsze w trakcie prac remontowych i wyposażania nowego miejsca..

    Mamy w sumie miesiąc na remont. Co na czeka?
    Na pewno malowanie, odświeżanie i postawienie kilku regipsowych ścianek. Lokal ogrzewany będzie piecem gazowym- musimy kupić grzejniki i zrobić całą instalację grzewczą, ogarnąć kontrolę instalacji elektrycznej, uzupełnić brakujące gniazdka itp.

    Czeka nas zakup regałów pod wymiar klatek. Wiemy już, że te, których używamy aktualnie, nie zdają egzaminu, bo musielibyśmy wymieniać je co roku, poza tym brak tylnych ścianek stwarza ciągłą konieczność malowania ścian, a mamy postawiony warunek, że nie możemy zniszczyć tych lokalowych- niestety nasze urocze hodowlańce chyba nie przyjmą tego do wiadomości 😉

    I tutaj pojawia się prośba do Was- jeśli macie znajomego stolarza, który byłby w stanie wykonać dla nas takie zamówienie w korzystnej cenie i wystawi za nie fakturę, bardzo prosimy o namiar ❤

    Musimy zapewnić też sobie zaplecze socjalne dla wolontariuszy, wyposażyć w potrzebne sprzęty, dostosować przyłącza i odpływy do pralki. Prawdopodobnie już od maja uda nam się wejść na miejsce i rozpocząć prace, wymierzyć wszystko i zrobić wstępny kosztorys

    Sporo rzeczy na co dzień używanych uległo też zniszczeniu i wymagają wymiany. Jeśli chciałbyś nam pomóc kupując konkretne przedmioty, które będą potrzebne, napisz wiadomość prywatną z kwotą, jaką chciałbyś na ten cel przeznaczyć, a my podeślemy parę propozycji z naszej listy MUST HAVE 😉

    Można również pomóc-np. tworząc u siebie szybkie licytacje rękodzieła czy jakichś przedmiotów, z których uzbierana kwota będzie wpłacana na naszą zrzutkę, czy też udostępniając zbiórkę, zapraszając do pomocy znajomych, właścicieli firm, czy osoby przyjazne zwierzakom. Każda pomoc będzie dla nas teraz bardzo ważna- jak zwykle bez Was nic sami nie damy rady zrobić

    Można dodawać na ten cel szybkie licytacje na grupie:
    https://www.facebook.com/groups/licytacjeokienka/
    Bardzo prosimy Was o wsparcie, jeśli uważacie, że nasza dalsza działalność ma sens. Nawet nie wiemy jeszcze, w jakiej dokładnie kwocie zamknie się dostosowanie lokalu.

    Będziemy ją modyfikować w trakcie zakupów i wyceny specjalistów. Mamy nadzieję, że z Wami wszystko jak zwykle się uda ❤

    Bez wsparcia finansowego niewiele sami zdziałamy..
    Link do zbiórki: https://pomagam.pl/siedzibaokienka

    #udostęnij

Słowa wsparcia

Twoje słowa mają moc pomagania! Wpłać darowiznę i przekaż kilka słów wsparcia 🤲


  • Karolina pakielewicz - awatar

    Karolina pakielewicz

    09.09.2021
    09.09.2021

    Karolina Pakielewicz wpłata za tshirty

  • Barbara M Kiczmachowska - awatar

    Barbara M Kiczmachowska

    13.08.2021
    13.08.2021

    Szybkie licytacje dla okienka, fant 52 , Barbara Kiczmachowska

  • Lipcowy fant nr 24 - awatar

    Lipcowy fant nr 24

    17.07.2021
    17.07.2021

    Karolina Kalata

  • AGATA KRAJEWSKA - awatar

    AGATA KRAJEWSKA

    14.07.2021
    14.07.2021

    Fant 20 :)

  • Patrycja DM - awatar

    Patrycja DM

    09.07.2021
    09.07.2021

    fant nr 3 opłacony ;)

41 661 zł  z 45 000 zł (Cel)
Wpłaciło 1 125 osób
Wpłać terazUdostępnij
 

Wpłaty: 1 125

Maja - awatar
Maja
5
Katarzyna Kobuszynska - awatar
Katarzyna Kobuszynska
50
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Maja - awatar
Maja
1
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
50
Malwina Kramarzyk bazarek, fant listopadowy nr 22 - awatar
Malwina Kramarzyk bazarek, fant listopadowy nr 22
15
Karolina pakielewicz - awatar
Karolina pakielewicz
20
Anonimowy Darczyńca - awatar
Anonimowy Darczyńca
20
Joanna Stachiewicz fant 55, 56 - awatar
Joanna Stachiewicz fant 55, 56
40
Paula Baranowska koszulka L - awatar
Paula Baranowska koszulka L
50

Uważasz, że ta zbiórka zawiera niedozwolone treści ? Napisz do nas

Załóż swoją pierwszą zbiórkę

Zbieraj pieniądze na to, czego
najbardziej potrzebujesz już dziś!

Jak założyć zbiórkę na Pomagam.pl

Pomagam.pl to największy i najpopularniejszy w Polsce serwis do tworzenia internetowych zbiórek pieniędzy. To narzędzie, które umożliwia każdemu i całkowicie za darmo założenie zbiórki w kilka chwil.

Dzięki Pomagam.pl w łatwy i bezpieczny sposób zbierzesz fundusze na to, co dla Ciebie ważne m.in. pokrycie kosztów leczenia, wsparcie bliskich w trudnych chwilach i na inicjatywy bliskie Twojemu sercu.

Krok 1:Chcesz założyć zbiórkę, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się! Obejrzyj krótki film poniżej, który tłumaczy, jak działa Pomagam.pl.

Krok 2:Zbiórkę na Pomagam.pl przygotowujesz i publikujesz samodzielnie. Nie przejmuj się - założenie zbiórki trwa dosłownie kilka chwil i jest prostsze, niż myślisz. Sprawdź poniższy poradnik.

W momencie tworzenia zbiorki możesz wybrać, czy chcesz ją prowadzić samodzielnie czy ze wsparciem Pomagam.pl. Pierwsza opcja jest całkowicie darmowa. Jeśli natomiast zdecydujesz się na promowanie zbiórki z naszym wsparciem, będziemy przypominać o Twojej zbiórce i zachęcać do wpłat osoby, które ostatnio odwiedziły stronę Twojej zbiórki (tzw. retargeting).

W tym celu będziemy wyświetlać Twoją zbiórkę zarówno na stronie głównej Pomagam.pl jak i w reklamach internetowych. Zwiększa to szanse na to, że więcej odwiedzających Twoją zbiórkę osób zdecyduje się ostatecznie na wpłatę lub udostępnienie zbiórki. W zamian za to dodatkowe, nieobowiązkowe wsparcie w promocji od każdej wpłaty potrącimy automatycznie 12%.

Krok 3:Twoja zbiórka jest gotowa, czas zacząć działać! Nikt nie wypromuje Twojej zbiórki tak jak Ty, dlatego pamiętaj, żeby udostępniać ją we wszystkich mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn czy YouTube i TikTok. Zacznij od rodziny i przyjaciół - poproś ich o udostępnienie i zachęć do wpłat. Wyślij znajomym linka do zbiórki z krótkim opisem na Messengerze, SMSem lub mailowo. Następnie skontaktuj się z lokalnymi mediami z prośbą o publikację Twojej zbiórki oraz zaangażuj w promocję okoliczne organizacje społeczne, władze samorządowe, instytucje oraz osoby znane w Twojej okolicy.

Pamiętaj, im więcej osób dowie się o Twojej zbiórce, tym większa szansa na osiągniecie celu! Więcej porad znajdziesz w ebooku, jak założyć i prowadzić skuteczną zbiórkę. Znajdziesz go w swoim panelu zarządzania zbiórką po jej stworzeniu. Sprawdź również naszego bloga, w którym dzielimy się praktycznymi poradami i wskazówkami.

Krok 4:Wszystkie osoby odwiedzające Twoją zbiórkę mogą szybko i bezpiecznie wpłacać na nią pieniądze, np. przy użyciu przelewów internetowych, kart kredytowych, tradycyjnych przelewów bankowych, a nawet na poczcie! Wpłaty księgują się natychmiast. Wszyscy widzą, jaką kwotę udało się już zebrać i mogą zapraszać do zbiórki kolejne osoby.

Krok 5:Pieniądze ze zbiórki możesz wypłacać na konto bankowe w każdej chwili i tak często, jak chcesz. Wypłata pieniędzy trwa na ogół 3 dni robocze. Wypłata nie spowoduje zmiany stanu licznika wpłat na stronie Twojej zbiórki. Możesz dalej zbierać pieniądze, a zbiórka będzie trwać aż do momentu, gdy zdecydujesz się ją zamknąć.

Prawda, że proste? To właśnie dlatego dziesiątki tysięcy osób prowadzi już swoje zbiórki na Pomagam.pl. Nie czekaj. Dołącz do nich teraz! Aby założyć zbiórkę, kliknij tutaj lub w przycisk poniżej:

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij