Crowdfunding umożliwia zbieranie pieniędzy na to, co ważne. W momencie gdy określasz cel zbiórki i kwotę, jaką potrzebujesz, warto odpowiedzieć na 3 podstawowe pytania i ująć odpowiedzi w tekście zbiórki.
Pytanie pierwsze: Dla kogo/Na co prowadzisz zbiórkę? Niezależnie od tego, czy prowadzisz zbiórkę na dziecko, czy cierpisz na chorobę, która wymaga kosztownego leczenia lub rehabilitacji, czy chcesz pomóc zaprzyjaźnionej fundacji albo innej organizacji non-profit napisz o tym w opisie zbiórki.
Pytanie drugie: Opisz - co się stało? Niezależnie od tego, z jakimi problemami się zmagasz codziennie, darczyńcy chcą znać historię, która stoi za twoją zbiórką. To wzbudza większe zaufanie wobec zrzutki i przekłada się na wsparcie.
Pytanie trzecie: Na co zostaną przeznaczone zebrane pieniądze poprzez zbiórkę internetową? Przedstawienie np. dokładnych kosztów leczenia, czy wydatków związanych z odbudową domu po pożarze podnosi wiarygodność zbiórki, co przekłada się na to, że darczyńcy chętniej wpłacają pieniądze online na zrzutkę.
Zdjęcie zbiórki to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę darczyńcy, dlatego powinno:
Zamieszczaj regularnie aktualizacje pod zbiórką. Napisz, co udało się osiągnąć dzięki zebranym środkom. Jaki jest postęp w realizacji celu zbiórki. Dzięki temu stworzysz społeczność wokół twojej zbiórki. Dodatkowo pozwalasz darczyńcom zobaczyć, że ich wsparcie przynosi realną pomoc, co może sprawić, że ponownie przekażą środki na twoją inicjatywę.
Darczyńcy wspierając twoją zbiórkę, dają nie tylko pieniądze, ale okazują też serce dla twojej prośby o pomoc. Zadbaj o to, aby okazać im wdzięczność i podziękować za to. Najlepiej jeśli zrobisz to w ciągu 48 godzin od otrzymania wsparcia.
Nikt nie dowie się o twojej zbiórce, jeśli nigdzie jej nie udostępnisz. Napisz posta i udostępnij go na swoim profilu w mediach społecznościowych. Facebook, gdzie masz dostęp zarówno do znajomych jak i ich znajomych, może stać się dźwignią twojej zbiórki i zwiększyć liczbę wpłat kilkukrotnie, dlatego zadbaj, by post zachęcał do wpłacania datków.
Jest wiele sposobów na promocję zbiórki w internecie, dlatego dla ułatwienia na stronie twojej zbiórki znajdziesz specjalny panel. Wystarczy kliknąć "Udostępnij".
Promocja zbiórki to proces. Jak najbardziej pomogą tu social media, ale nie tylko! Dziennikarze, szczególnie ci lokalni, ciągle szukają tematów i chętnie publikują nadesłane teksty. Poszperaj w internecie, na pewno trafisz na odpowiednią lokalną gazetę, która zainteresuje się twoją zbiórką. Zgłoś się do niej!
Możesz również na stronie zbiórki wydrukować plakat (ogłoszenie) i rozwiesić je w swojej okolicy. Najchętniej wesprą cię osoby z twojego najbliższego otoczenia!
To wszystko! A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcamy do zapoznania się z całością tekstów, w których znajdziesz mnóstwo przydatnych porad od zespołu Pomagam.pl:
Jak wybrać odpowiednie zdjęcie? https://pomagam.pl/blog/zdjecie-zbiorki-internetowej-jak-dobrac/
Jak napisać angażujący opis zbiórki? https://pomagam.pl/blog/angazujacy-opis-zbiorki-jak-poruszyc-innych/
Jak promować zbiórkę na Facebook’u? https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-na-facebooku/
Jak zainteresować media? https://pomagam.pl/blog/jak-nawiazac-relacje-z-mediami-lokalnymi-i-promowac-zbiorke-online
Jak zaktualizować zbiórkę i być w kontakcie z darczyńcami? https://www.youtube.com/watch?v=2xZs83xCAYo
Jak promować zbiórkę poza internetem? https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-poza-internetem-5-pomyslow/
Opowiedzieliśmy ci jak powinna wyglądać twoja zbiórka pieniędzy w serwisie crowdfundingowym. Jeśli nie masz jeszcze swojej zbiórki, ale chcesz ją założyć, to zrób zrzutkę - klikając w poniższy przycisk:
Jeżeli nie wiesz jak stworzyć własną zbiórkę, sprawdź nasz kanał na YouTube, gdzie krok po kroku wyjaśnimy ci jak to zrobić: