Jak założyć zbiórkę i wykorzystać crowdfunding do sfinansowania pomysłu na biznes?

Joanna
17 lipca 2024
Crowdfunding sposób na sfinansowanie własnego pomysłu na biznes
Crowdfunding sposób na sfinansowanie własnego pomysłu na biznes

W serwisie crowdfundingowym Pomagam.pl możesz szybko i bezpłatnie założyć zbiórkę i zebrać pieniądze na realizację swojego pomysłu biznesowego. Tego, który dopiero masz w głowie i tego, który już istnieje, ale potrzebuje dofinansowania na rozwój.  Sprawdź, jak wykorzystać crowdfunding, jako innowacyjną formę finansowania i zrobić skuteczną kampanię zbiórki pieniędzy.

Crowdfunding w Polsce daje ogromne możliwości jako źródło finansowania do zorganizowania zbiórki pieniędzy zarówno na projekty np. stworzenie kursu online czy wydanie książki, na wsparcie w rozwoju już istniejącej inicjatywy np. odrestaurowanie lokalu, ale jest także alternatywą dla szukania inwestora dla startup-ów.

Crowdfunding udziałowy i startupy 

Dzięki crowdfundingowi inwestycyjnemu (inaczej nazywamy go udziałowym) przedsiębiorcy mogą zebrać fundusze i w zamian za wpłatę środków zaoferować udziały w spółce. Rozwiązanie to jest najczęściej wykorzystywane przez start-upy na całym świecie.  W świetle polskiego prawa crowdfunding można stosować w formie sprzedaży udziałów w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością czy oferty publicznej sprzedaży akcji spółek akcyjnych, ale także w formie opartej na darowiznach czy przedsprzedaży. 

Jeśli więc masz pomysł na biznes albo już gotowy produkt np. grę komputerową czy komiks, to skorzystaj z możliwości, jakie daje finansowanie społeczne. Wiele filmów, książek, projektów artystycznych powstało i rozwinęło się, zdobywając różne rynki i rzesze kupujących,  dzięki organizowaniu zrzutek na takich platformach jak anglojęzyczny Kickstarter i pozyskaniu darowizn właśnie. Ale nie trzeba mieć kampanii na Kickstarterze, bo skuteczny sposób zbierania pieniędzy zyskasz dzięki kampanii tematycznej na platformie crowdfundingowej w Polsce - takiej jak Pomagam.pl. Możesz tu  zebrać potrzebną sumę i zrealizować swoje marzenie!  Ponieważ crowdfunding stanowi trampolinę do osiągnięcia celu w różnego rodzaju zbiórkach. I ty możesz korzystać z jego możliwości. Chcesz pozyskać środki i zawalczyć o swój pomysł? Przeczytaj poniższy artykuł, który ci w tym pomoże.

Jak stworzyć angażującą zbiórkę i pozyskać fundusze na swoje przedsięwzięcie? 

Twoja zbiórka może dotyczyć  dowolnego przedsięwzięcia. Tego, które już istnieje, jak i projektu, który dopiero chcesz zrealizować, ale brakuje ci środków.  Ważne jest, abyś wyjaśnił, dlaczego ta inicjatywa jest dla ciebie ważna?. Pamiętaj, aby odpowiedzieć na kluczowe pytanie: Na co konkretnie potrzebujesz środków? W skrócie przedstaw swoją sytuację i potrzeby.

Kluczowym elementem jest zatrzymanie uwagi czytelnika. Na Pomagam.pl codziennie pojawiają się setki zbiórek na projekty, więc masz tylko chwilę, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych darczyńców. Zacznij od najważniejszych informacji, stwórz przejrzysty i przyciągający tytuł zbiórki, który w jasny sposób określi jej cel. Szczerość i przejrzystość są twoimi największymi atutami - budują zaufanie i pomagają przekonać innych do wpłacania środków finansowych na wsparcie twojego celu.

Wszyscy kochamy historie. Podziel się swoją. Opisz, skąd wziął się twój pomysł, co cię napędza, aby go zrealizować. Autentyczne historie poruszają ludzi. 

Więcej szczegółów przeczytasz na naszych blogu: https://pomagam.pl/blog/angazujacy-opis-zbiorki-jak-poruszyc-innych/

Jak dobrać odpowiednie zdjęcie do zrzutki?

Odpowiednio dobrane zdjęcia to kluczowy element, który przyciąga uwagę  i ma szansę przełożyć się na wsparcie zbiórki. Krótko mówiąc: jakość zdjęć się liczy! Zadbaj o ich wysoką rozdzielczość i używaj wyraźnych i odpowiednio oświetlonych fotek, które pasują do tematyki zorganizowanej przez ciebie kampanii. 

Zdjęcie główne powinno być szczególnie starannie dobrane. Najlepiej, gdy przedstawia osobę, która stoi za danym pomysłem, na który  zbierane są środki. To zwiększa zaufanie darczyńców. Unikaj zdjęć z napisami czy grafik, które mogą odwracać uwagę od głównego przekazu. 

Więcej wskazówek o tym, jak dobrać zdjęcia znajdziesz w tym artykule: https://pomagam.pl/blog/zdjecie-zbiorki-internetowej-jak-dobrac/

Możesz również nagrać video, bo treści tego typu przyciągają odbiorców jeszcze bardziej. O tym przeczytasz tutaj: https://pomagam.pl/blog/jak-nagrac-dobre-video-na-glowny-film-zbiorki/

Aktualizuj postęp celu zbiórki - bo to działa w pozyskiwaniu środków 

Aktualizowanie zbiórki to kluczowy sposób na utrzymanie zainteresowanie  i informowanie o postępach w realizacji twojego celu. Aktualizacje są jak newsletter. Regularne publikowanie aktualności buduje zaufanie i pokazuje, że warto nadal wspierać twoje działania. Każda aktualizacja to szansa na ponowne przyciągnięcie uwagi i okazja do pozyskania kolejnych wpłat, jak również do udostępnienia zbiórki w mediach społecznościowych.

Co warto pokazywać w aktualizacjach zbiórki? Przede wszystkim to, na jakim etapie jesteś, jeśli chodzi o cel zbiórki. Jeśli prowadzisz zbiórkę pieniędzy za pośrednictwem platformy Pomagam.pl na wydanie książki, możesz pokazać, jak wpłaty od darczyńców pozwalają ci na realizację kolejnych etapów procesu wydawniczego.  W ten sposób pokazujesz osobom, które przekazały ci datek, że ich wkład ma realny wpływ. Dodatkowo, dzięki aktualizacjom możesz dziękować za wsparcie i zachęcać do dalszego wpłacania środków na realizację twojego projektu. Regularne dodawanie nowych zdjęć i opisów postępów sprawia, że twoja zbiórka pozostaje żywa, co jest kluczowe dla jej sukcesu.

Więcej przeczytasz w tym artykule: https://pomagam.pl/blog/aktualizacje-zbiorki-internetowej/

Promocja zbiórki online w social media

Promowanie zbiórki w mediach społecznościowych to skuteczny sposób na to, aby zwiększyć ich zasięg i przyspieszyć zebranie potrzebnych środków. Używając przycisku "Udostępnij" dostępnego na stronie naszego serwisu, możesz łatwo rozpowszechniać informacje o swoim projekcie na  portalach m.in. takich jak: Facebook, Instagram, X (dawniej Twitter) czy TikTok. Taka strategia pozwala dotrzeć do różnych grup odbiorców i zwiększa szanse na efektywne zbieranie funduszy.

Regularne aktualizacje postów i relacji w mediach społecznościowych nie tylko budują zaufanie, ale również motywują do dalszego wsparcia. Przekazywanie informacji o postępach i celach, które jeszcze przed tobą, utrzymuje zainteresowanie i zaangażowanie, ale też pozwala na dotarcie do większej liczby osób.

Nie ograniczaj się do jednego kanału komunikacji. Wysyłając osobiste wiadomości przez Messenger czy e-mail, możesz bezpośrednio zachęcić znajomych do wsparcia. Opowiedz krótko o swojej sytuacji i celach zbiórki, co czyni prośbę bardziej osobistą i przekonującą.

Przeczytaj więcej wskazówek w poniższych artykułach:

https://pomagam.pl/blog/jak-promowac-zbiorke-pieniedzy/

https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-na-facebooku/

Jak zainteresować media zbiórką pieniędzy?

Twoja zbiórka, to twój ważny cel.  Im więcej osób się o niej dowie, tym większą masz szansę na to, aby odnieść sukces i zdobyć pieniądze na realizacje swoich planów. Dlatego warto zadbać o to, aby informacja o niej pojawiła się w mediach. Twoja historia może zainteresować dziennikarzy, którzy szukają ważnych i angażujących tematów związanych ze startupami czy  lokalnymi przedsiębiorcami. 

Sprawdź zarówno media lokalne, ogólnopolskie jak i media dedykowane startupom oraz branży, w której działasz. Zwróć szczególną uwagę na takie media jak mamstartup.pl, portal Inn Poland, Forbes czy Puls Biznesu. Napisz do dziennikarzy bezpośrednio, wykorzystując do tego Facebooka czy Linkedin, ale kontaktuj się także z mediami przez adresy redakcyjne. Opisz swoją historię, dodaj link do zbiórki i podkreśl, jak ważne jest dla ciebie jej nagłośnienie. 

Więcej wskazówek o tym, jak kontaktować się z mediami znajdziesz tutaj: https://pomagam.pl/blog/zbiorka-w-mediach/

Napisz do influencerów z prośbą o wsparcie 

Angażowanie influencerów może znacznie zwiększyć zasięg i efektywność twojej zrzutki.  Influencerzy udostępniając link do niej, dzięki swojemu szerokiemu zasięgowi i wpływowi, mogą skutecznie przyciągnąć uwagę i zainteresowanie swoich obserwatorów w Polsce i za granicą do wsparcia finansowego twojego biznesu czy projektu. 

Kluczowy jest wybór odpowiednich osób. Influencerzy wspierają projekty różnego typu. Skup się na tych, którzy są w jakiś sposób związani z tematem twojej zbiórki. To mogą być inni przedsiębiorcy, którzy są aktywni w social mediach, albo osoby wpływowe które interesują się tematyką przedsiębiorczości i o niej piszą. Ich autentyczność i zaangażowanie sprawią, że przekaz będzie bardziej wiarygodny i przyciągnie więcej osób. Następnie przygotuj spersonalizowane wiadomości do nich wyjaśniając cel twojej kampanii crowdfundingowej. Podkreśl,  jak ich wsparcie może przyczynić się do sukcesu. Dołącz link do zbiórki i prośbę o jego udostępnienie. Wykorzystanie siły zasięgów influencerów to strategiczne podejście, które może przynieść znaczące korzyści i pomóc osiągnąć lub nawet przekroczyć wyznaczone cele finansowe.

Promuj zbiórkę wśród potencjalnych darczyńców poza internetem

Promowanie zbiórki w przestrzeni offline jest równie ważne jak działania online. Wykorzystaj każdą okazję do zaistnienia z prośbą o wsparcie swojej zbiórki - spotkania z przyjaciółmi, rodzinne obiady czy konferencje branżowe. Bezpośrednie rozmowy pozwalają na szczegółowe przedstawienie twojego celu  i pokazanie twojej pasji  i zaangażowania jaka stoi za pomysłem. W przypadku znajomych, z którymi nie możesz się spotkać, osobiste telefony lub  SMS-y mogą być dla ciebie cennym źródłem wsparcia. Dzięki nim możesz nie tylko poinformować o zbiórce, ale również zwiększyć zaangażowanie poprzez bezpośrednią, angażującą konwersację. Pamiętaj o wydarzeniach takich jak pikniki, koncerty, pokazy filmów, ale także o wydarzeniach branżowych. Dzięki nim również możesz dotrzeć do osób, które chcą pomagać innym i pozyskać dodatkowe pieniądze na swoją inwestycję w produkt lub usługę, która związana jest z celem twojej kampanii crowdfundingowej. 

Przeczytaj również  ten artykuł: https://pomagam.pl/blog/promowanie-zbiorki-poza-internetem-5-pomyslow/

Crowdfunding w Polsce rozwija się dynamicznie. A  Pomagam.pl to jedna z największych na świecie platform finansowania społecznościowego, która umożliwia zakładanie zbiórek osobom indywidualnym oraz organizacjom pozarządowym i zbieranie pieniędzy na finansowanie tego, co ważne. Jesteśmy platformą crowdfundingową, która oferuje bezprowizyjne zbieranie środków na różnego rodzaju zrzutki m.in. cele charytatywne, zbiórki na leczenie, pomoc zwierzętom, wsparcie osób LBTQ, pomoc finansowa po powodzi czy pożarze. 


Załóż swoją pierwszą zbiórkę

Zbieraj pieniądze na to, czego
najbardziej potrzebujesz już dziś!

Pomagam.pl wykorzystuje pliki cookies. Dowiedz się więcej

Zamknij